Irány Ázsia! 2.
2013. július 16. írta: motoroskonyhaja

Irány Ázsia! 2.

Ahogy ígértem az ázsiai ételkalandok folytatódnak. Próbálok olyan recepteket elkészíteni és bemutatni, amik túlmutatnak az édes-savanyú, vagy fafüle gombás cuccokon, ráadásul olcsó, egészséges, gyors és nagyon-nagyon finom mindegyik. Ázsia hatalmas, és az általunk megszokott "eredeti kínai" recepteken kívül is van élet, ahogy az előző postban, vagy a japán konyha sorozatban is bemutattam. 

rizs01.JPG

A japán sorozat linkjeit nem teszem ide külön, ott vannak jobb oldalon a címkék, csak rá kell kattintani a japán konyha névre ;)  Próbáljátok csak ki!


Rizstészta ropogós tofuval (kínai)

Hozzávalók:
5 dl víz (ehhez nagyon nehéz hozzájutni, tudom ;)
25 dkg rizstészta (keskenymetélt a legjobb rizsből, a lényeg, hogy lapos tészta legyen)
45 dkg (másfél csomag) tofu
5 evőkanál halszósz
2 evőkanál sötét szójaszósz
2 szem szép piros érett chili (vagy 1 evőkanál TRS chilipor)
2 cm friss gyömbér (reszelve kb 2 teáskanál)
1 nagy fej vöröshagyma
3 evőkanál paradicsomlé, vagy passzírozott friss paradicsom
1 evőkanál kristálycukor
2 evőkanál citromlé
Snidling vagy újhagyma zöldje díszítéshez

Elkészítése:
A vizet forraljuk fel, közben öntsünk hozzá 2 evőkanál szójaszószt és 2 evőkanál halszószt. Máris isteni ízek kezdenek az orrunkhoz dörgölőzni, pedig még csak most kezdtük a főzést. Amíg a víz felforr tegyünk egy wokot mellé, és kezdjük melegíteni (SZÁRAZON MELEGÍTJÜK!!! Egy wokot nem szabad zsiradékkal együtt melegíteni, csak magában. Ezért nem jók a teflonos, wok alakú serpenyők hozzá. 5-6 ezer egy Ázsia boltban a valódi öntöttvas wok, ne sajnáljuk rá a lóvét, meghálálja!) Közben a tofut vágjuk kockákra, a chilit vékonyra. Persze ha porított chilit használunk akkor ezt most ki is hagyhatjuk. A wok már forró, nagyon kevés olajat öntsünk az aljára, emeljük fel és forgassuk körbe rajta a zsiradékot. Tegyük vissza a tűzhelyre, majd dobjuk bele a darabolt tofut és szórjuk bele a chilit is. A víz is forr már, tegyük bele a tésztát. Mire a tészta kifő a tofu is aranybarna lesz, ez kb. 2-3 perc. Addig hámozzuk meg a gyömbért, reszeljük le és adjuk a ropogósra sült tofuhoz, akárcsak a vékony félfőre szelt vöröshagymát. Keverjünk egyet rajta. és hagyjuk pirulni. Szűrjük le a tésztát. A tészta egymáshoz fog ragadni, de ez nem lényeg! A rizstészta alapból ragad, viszont ha bármi szósszal találkozik egyből elenged, tehát no para! Vissza a wokhoz: tegyük bele a paradicsomlevet, a maradék halszószt, a cukrot és a citromlevet. további 2 perc forralás után keverjük bele a tésztát is. Ugye, hogy már nem is ragad? Én szóltam ;) Merjük tálba, és díszítsük snidlinggel vagy az aprított újhagyma zöldjével. Azon melegében, forrón együk!

rizs02.JPG

Nasi Goreng (indonéz)

Hozzávalók:
20 dkg nyers rizs
20 dkg csirkemell filé (gyakorlatilag egy fél csirkemell)
20 dkg garnéla
2 paradicsom
1 szép szál póréhagyma
1 nagy fej vöröshagyma
1 érett, piros chili (vagy 1 evőkanál TRS chilipor)
4 gerezd fokhagyma
4 tojás (mert a receptek 4 személyre szólnak, ugye)
1 evőkanál keményítő
2 dl húsleves (csirkehúsleves)
csiptenyi kurkuma

Elkészítése:
A rizst félig megfőzzük (azaz kb 6 percig). Leszűrjük, félretesszük. Amíg a rizs fő a csirkemellet vékony csíkokra metéljük. A húslevest felforraljuk, majd hozzáadjuk a keményítőt, egyet-kettőt keverjünk rajta, majd húzzuk le a tűzről. Egy nagy serpenyőt vagy wokot felforrósítunk, kevés olajat teszünk bele, majd beletesszük a csirkét és 1 perc után a garnélát és az aprított (vagy porított) chilit is. További 1 perc múlva leszűrjük, és félretesszük ezeket. A serpenyőben (vagy wokban) -miután újra felforrósodott- pirítsuk meg a vékonyra szeletelt vöröshagymát és fokhagymát. Adjuk hozzá a metéltre vágott pórét, és további 2 percig süssük együtt. Öntsük bele a keményítős húslevest, és 5 perc alatt főzzük össze. Most tegyük hozzá az aprított paradicsomot és a főtt rizst. Főzzük addig, amíg majdnem az összes lé elpárolog (kb. további 5 perc). Sózzuk, kurkumával színesítjük, kavarunk egyet rajta. Zuttyantsuk most hozzá a garnélás csirkét, és további 2 percig folyamatosan keverjük. Kész is vagyunk. A kaját elosztjuk 4 tálkába, majd mindegyikre egy-egy tükörtojást teszünk. Azonnal tálaljuk, és falhatjuk is. Nem is volt olyan nehéz, ugye?

nasi.JPG

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://motoroskonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr65404068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.07.16. 19:33:42

Ezt a nasi gorenget lehet, hogy megpróbálom valamikor.

Bevallom, nézegetem az ételképeidet, baromi jók, de igazából kevés ételedre vagyok esélyes, mert A) nincs sütőm vagy grillem vagy valami hasonlóm B) nem tudom beszerezni a hozzávalókat C) szuperbéna vagyok.

Ez itt valószínűleg menni fog, viszont hadd kérdezzem meg: mi az, hogy "2 deci húsleves"? A magadfajta főző embernek mindig van otthon 2 deci csirkehúslevese, vagy hogy?
(Plusz fogalmam sincs, mi az a keményítő, de majd ráguglizok.)
:)

motoroskonyhaja 2013.07.16. 20:05:07

@Th's child: jól teszed, mert bazi finom, és ráadásul egyszerű is ;)

Annak örülök, ha tetszenek a recik, azt viszont nem értem mi az, amit nem tudsz megkapni Chiang Maiban!? Nincs sütő? Na és?! Egy csomó recepthez csak tűz kell (azaz hő!) Nem olyan srácnak ismertelek meg, akit ilyen dolgok visszatartanak ;)

Húsleves az húsleves ;) Lemész a piacra, és veszel bármilyen csirkeaprólékot, csirkét, szárnyast, bármit, aminek szárnyai vannak (lehet kacsa, liba, UFO, csak legyen szárnya ;) Kondér fel, bele -az aprólékon kívül- vöröshagyma (egészben, mert szarunk a konvenciókra), fokhagyma, répa, petrezselyem, bármi zöldség. Só, bors. Én szoktam beletenni 1-2 evőkanál világos szójaszószt is. 3-4 óráig forralod, majd leszűröd. Én pl. adagonként fagyasztani szoktam. Oké, ha nincs hűtőd veszel leveskockát (Lotusban tuti van!), és abból készíted. Kockánál ügyelni kell, hogy 1 kocka= 5 dl víz. No problemo! Keményítő=étkezési keményítő. Ázsiai konyha alapanyaga, nézz körül tuti van! Ha bármi kérdés van, bárhol megakadnál jelezd, és írom a megoldást! De ha nagyon durva a helyzet fogom magam (a Zasszonnyal), és megyünk ki, amúgy is tervezünk már egy 3 hetes thai túrát ;)

objekt678 2013.08.11. 19:56:40

Kivételesen jóllakottan kezdtelek olvasni, így nem okoztál nálam leküzdhetetlen éhségérzetet :))
( A nyálelválasztás Pavlovi reflexe azért működik: motoroskonyhaja.blog=éhes leszek)
Az első kép csúcs ! (Nem snidling van rajta ugyan, hanem a póré zöldje). Nagyon étvágygerjesztő ! Amit a wokról írsz azt még a magukat profiknak tartó európai szakácsok sem mindig tudják. Óriási különbség van az öntöttvas és a teflonos között !. Nekem is van egy marha drága Spring wok sorozatom ( svájci, marha jól néz ki ) de az egy dolláronyiba kerülő vasat szeretem használni. Azzal is volt gondom elég: a névlegesen 3500 W teljesítményű gázos wok tűzhelyem földgázzal annyit adott csak le , hogy fél kilónyi tartalma éppen csak pöfögött. Palackos gázra kellett átalakítanom a rendszert, így már jó.
Nasi goreng fix receptúra persze nincs, de a tamarind nagyon kell bele. Arrafelé van egy szuper kiegészítője, a tempeh. Ez egy erjesztett szójabab. Egy pálpusztai( na ilyen már nincs), vagy munsteri sem kutya, de a nasi gorenggel járótempeh sem piskóta !
A hülye magyar szakácsságot egy Molnár B. Tamás nevezetű kívülálló ébresztette és rázta fel.
Te sem vagy piskóta ! ( G. Ramsay után szabadon )
Írj sokat ! Főzz !

objekt678 2013.08.11. 20:09:53

Nem bántásként írom: Tőled meglepő volt a TRS chili. Belőled kinéztem, hogy van otthon néhány saját chilid. Évelő növény, konyhában járatos embernek illő, hogy legyen otthon egy-két saját töve. A közhiedelemmel ellentétben a chili nem csak csíp, íze is van !

motoroskonyhaja 2013.08.11. 20:32:32

@objekt678: Újhagyma volt rajta, (ahogy írtam is), nem póré ;) Aldiban lett beszerezve, kissé nagyobb volt, mint vártam, de annál jobb volt az ízvilág ;)

Tamarind jó bele, kiegészíti (és finom is nagyon vele!!!) de alapból nem kell hozzá (legalábbis az a recept szerint, amit én tanultam), de -ahogy írtad is- fix receptúra nincs ;)

motoroskonyhaja 2013.08.11. 20:36:43

@objekt678: Örülök neki, hogy ráéreztél a különbségekre, reméltem is Tőled;)

Nos: én itthon többféle chilit is termesztek (7. emelet erkély, persze a chilik mellett ruccola, bazsalikom, metélőhagyma, stb. is van) , de nem írhatom a blogba azt, hogy mindenki használja a saját maga által termelt chilit :D És ha már boltban kell venni porítottat, akkor minőségit illik venni -szerintem ;) Ezért írtam a TRS chilit (bár már annak a minősége -erőssége- sem az az igazi, amit megszoktam ;)

objekt678 2013.08.11. 21:53:08

Még egy ilyen ősínyenc embert ismerek, mint Te: Ő a gyerekkori jó barátom, de ő távolról sem ilyen jól tájékozott más népek ételeiben( neki négy gyereke van, mind fiú, ő sem buzi), de 7. emeleten Te miként tudsz ilyen ínyenc lenni."A törpeharcsát még hagyjuk békén."
Ez nálam a hozzáértő ínyencség csúcsait veri.

motoroskonyhaja 2013.08.12. 08:44:31

@objekt678: én sem nántásként írom ide ezt az idézetet a postból :)

"1 érett, piros chili (vagy 1 evőkanál TRS chilipor)"

:)

objekt678 2013.08.12. 18:50:57

Basszus ! Ezt észre sem vettem ! Cudar egy fickó vagy !Sajnálom azért szegényt, aki tényleg bele is rakja !
( Láttam olyan indiai nőt, aki az ételébe hasonló mennyiséget tett. Megkóstolta, csettintett....és adott a négy éves forma gyerekének belőle !!! )

motoroskonyhaja 2013.08.13. 12:47:02

@objekt678: Ugye-ugye? ;)
Ezzel a mennyiséggel amúgy nem értem mi a gond? Egy érett, piros chili közel sem annyira erős, mint egy zöld. Ráadásul fajtát sem szoktam írni pont azért, hogy mindenki a számára kedvesebbet tudja beletenni az ételbe. Az egy evőkanál TRS sem olyan már, mint régen (ezt írtam is). Nem is értem miért, de utána fogok járni ;)

motoroskonyhaja 2013.08.13. 12:49:14

@objekt678: Molnár B. Tamás ismerős. Persze -sajnos- nem személyesen ismerem, hanem csupán olvastam róla. Örülök, hogy vannak ilyen emberek akik meg merik mondani azt, hogy hogyan is lépjünk túl a langyos vízből helybe topiból... ;)
(és ebben már az is jó, hogy TUD, MER új irányt javasolni, nem csak hőbörög, hogy ez úgy ahogy van rohadt kevés...)
süti beállítások módosítása