Augusztus 20 - a sátoralapítás ünnepe
2012. augusztus 20. írta: motoroskonyhaja

Végre megvettük az új sátrunkat! És ha már megvettük mikor is van jobb alkalom felavatni, mint egy esedékes hosszú hétvége?! Persze ez így nem igaz, mert én szombaton is dolgoztam, de sebaj. Úgysem szeretjük ezeket az ünnepeket, mert az összes médiából a melldöngető politikusok fröcsögnek ezerrel, hogy ők aztán milyen fasza gyerekek. Hát csak döngessék a mellüket, veregessék meg egymás vállát, mi inkább pihenésre, békére, nyugalomra vágyunk, távol a tömegektől, távol a különböző rendezvényektől, megbújva az erdő mélyén. Ahol végre méltó képpen megünnepelhetjük az új sátor ünnepét. Az új sátorét, amit JYSK barátunknál vettünk. Ilyenkor tud az ember fia örülni a korán kezdődő szezon-leárazásoknak, hiszen a régi sátrunk tartószerkezete pár hete adta meg magát. As sátor megvéve, most fel is állítjuk. Hangulatos kis erdei helyet kerestünk, hátul kicsi tóval, bográcshellyel, naná, hogy megint a városunk melletti erdőben. 10 perc az út, de egy másik világba csöppenünk.

A sátrat nem volt nehéz összerakni, az előzőhöz képest egy csomó jobb megoldással rendelkezik, talán nem véletlenül lett a cég Európa legnagyobb sátor- és hálózsák gyártója.

Így mutat oldalról, talán a kis tavat is észre lehet venni mögötte:)

Így néz ki elölről, felnyitott bejárattal

És ilyen a belső tér kívülről. Mivel ketten használjuk (jó-jó Szutyival egütt hárman), így bőséges térkinálattal rendelkezik. Lehet látni a két matracot és a rájuk rakott hálózsákokat a sátor két oldalán, középen pedig Szutyi kis fészkét

Az ünnepi alkalomhoz ünnepi menü is dukál, így már előző nap megtettem a megfelelő lépéseket. Amit kellett pácoltam, amit kellett befűszereztem, és elkészítettem a salátát is, hogy jól össze tudjon érni az íze.

Ahogy a sátor állt nekiálltunk a tűznek. A szokásos jó öreg orosz mobil grillsütőt összeraktuk, belement a faszén, majd meglocsoltuk a grillgyújtóval, aztán meggyújtottuk. Amnikor a parázs már megfelelő volt szépen sorban felkerült a rácsra a három fogásos ünnepi vacsora.

Zöldfűszerekkel töltött makréla grillen

1 szép friss makréla
1 ágacska rozmaring
1 kisebb csokor petrezselyem
1 kisebb csokor kakukkfű
fokhagyma

1 evőkanál olivaolaj

Elkészítése:

A makrélát megpucoljuk, kibelezzük, lemossuk, letörölgetjük. Mindkét oldalán 2-3 centinként gerincig bevágjuk. Alaposan sózzuk-borsozzuk, figyeljünk rá, hogy a vágatokat se hagyjuk ki. A zöldfűszereket és a fokhagymát aprítsuk fel, majd tömjük tele a hasát és a vágatokat. Egy alufóliát duplára hajtunk, megkenjük az olivaolajjal, erre
fektetjük a halacskát.

Jó alaposan becsavarjuk és már készen is vagyunk. A húsokat általában nem szabad sózni a halak azonban kivátelek! Ezt a csomagocskát fektessük a forró grillrácsra, és oldalanként 5-5 percig grillezzük.

Kibontjuk, és (tudom, hogy sok embernek para a szálka) egyszerűen leszedjük a húst a gerinc mellől, így nem marad a húsban-on szálka. Ezt egyébként simán otthon is el lehet készíteni sütőben, csak a füstös íz fog barimora hiányozni :)

A hal annyira jól sikerült, hogy előételként azonnal be is faltuk. Amíg ChiliRevi a makrélát bontotta ki a fóliából én már tettem is a grillrácsra a következő fogást:

Mustárban pácolt rostélyos grillen, paradicsomsalátával és hamuban sült burgonyával

Hozzávalók:
2 szelet marharostélyos csontjával együtt (úgy 80 dkg volt a kettő:))))
3 evőkanál jóféle mustár (kinek-kinek a saját kedvence, én három félét kevertem össze hozzá)
3 evőkanál olivaolaj
1 gerezd fokhagyma
bors

A rostélyosokat letörölgetjük, és megcsodáljuk, hogy nyersen is micsoda istenien puhák.

A mustárt (mustárokat) összekeverjük az olivaolajjal, a borssal és a zúzott fokhagymával, majd megkenjük a szeletek minden részét. Egymásra fektetjük őket, majd letakarva egy éjszakára hűtőbe tesszük. A forró grill mellett kibontjuk, leitatjuk róluk a pácot, majd a rácsra helyezve oldalanként 5-5 percig sütjük. Nem szabad tovább, mert akkor cipőtalpat kapunk. Amikor elkészült szedjük le a rácsról és tekerjük kb. 10 percre alufóliába, így pihentessük, aztán neki is lehet esni :) Csak kibontás után sózzuk! Minőségi sörrel is kínálhatjuk, de mi inkább egy testes Pinotage-t ittunk hozzá.

Ha van módunk rá vigyünk magunkkal spriccelőt, de ne vízzel töltsük meg, hanem finom sörrel. Sütés közben spriccelgessük a húsokat vele. A két húsból csak egy fogyott el (nagyok is voltak, és utánuk még jött egy fogás, úgyhogy a végső kép már itthon készült - és így legalább levolt a "gond" a mai ebédről is:)

A burgonya egyszerű: megmossuk, betekerjük alufóliába, de ne túl szorosan, hogy az apró hamu a fólia alá kukkanthasson, majd a parázsba dobjuk. 10 perc alatt elkészül. A saláta pedig normáls parisali volt: paradicsom, sok fohagyma zúzva, vöröshagyma, leöntve ecetes-sós-borsos-cukros vízzel, azaz normál saláta-alappal. Egy nap alatt tökélyre érik a hűtőben ez is.

Már azt hihetnénk, hogy innen nincs tovább, és hogy nem fér senki hasába semmi más, de nem így van. Az ünnep az ünnep, és a három fogásból az utolsó még visszavolt.

Rozmaringos bárányborda grillezve, fűszeres ceruzabab-kazallal

4 db bárányborda
1 ágacska rozmaring
1 gerezd fokhagyma
50 dkg ceruzabab

Elkészítése:

A rozmaring leveleit lehúzzuk az ágáról, majd felaprítjuk (nem kell nagyon finomra). A zúzott fokhagymával és a borssal összekeverjük, majd dörzsöljük bele a húsba.

Egy éjszakára ők is mehetnek a hűtőbe. A grillezéshez semmi további előkészület nem kell, a forró rácsra téve oldalanként 1-1 percig sütjük.

A baromi hosszú sütési idő lejárta után már ehetjük is! Így néz ki tábori körülmények között krumplival (lehet látni, hogy még finoman porhanyós, véres):

és így már itthon, a gőzölt-fűszeres ceruzabab-kazallal:

Finom rozé nagyon meg tudja dobni az amúgy is parádés eredényt!

A finom vacsora után kis esti tánc volt a menü az erdőben, majd éjszaka az illatokra összegyűlő vaddisznócsorda hangjára ébredtünk. Szerencsére mindig elpakoljuk egy jó nagy kukazsákba az összes szemetet, csontokat és minden mást, amit a csomagtartóba teszünk lefekvés előtt, így nem ér minket meglepetés :) Érdekes, hogy mindketten felébredtünk a csörtetésre, kivéve Szutyit, aki háton fekve, négy lábát az ég felé nyújtva húzta békésen a lóbőrt....

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.