Egyszerű medvehagymás pogácsa
2023. április 03. írta: motoroskonyhaja

Egyszerű medvehagymás pogácsa

Végre újra itt a medvehagyma-szezon, én nagyon szeretem. Van, aki boltban veszi meg, de szerintem sokkal nagyobb élvezet, ha magunk szedjük. Általában kétszer szoktam szedni, így a káposzta is megmarad (üzemanyag...) és a kecske is jóllakik ;) Amennyit lehet felhasználok frissen, a többit pedig adagonként a fagyasztóba teszem, így egész évben élvezhetem ezt a pompás, zamatos és egészséges növényt.

Most egy teljesen egyszerű - de annál finomabb - pogácsareceptet osztok meg Veletek. A félhülyék (mint én) is lazán el tudják készíteni, jöhet hétköznapra, de akár Húsvétra is. tartsatok velem most is.
img_20230401_163215_01.jpgEgyszerű medvehagymás pogácsa

Hozzávalók:
50 dkg liszt
2,5 dl langyos tej
10 dkg zsír (én házi mangalicazsírt használtam hozzá)
10 dkg reszelt sajt (opcionális, én nem mindig teszek rá)
szép nagy csokor medvehagyma (én 15 db-ot tettem a tésztába)
3 evőkanál normális tejföl (pl. a zselici)
1 egész tojás plusz egy tojás sárgája
1,5 teáskanál só
2,5 dkg friss élesztő (vagy fél tasak szárított)

Elkészítése:
Olyan egyszerű, hogy csak irulok-pirulok. Fél deci langyos tejben (tehetünk bele picuri cukrot is) felfuttatjuk az élesztőt. Amíg az élesztő felfut pakoljuk egy tálba lisztet, és keverjük el a sóval. Dobjuk hozzá a többi hozzávalót: az egész tojást, a tejet,  tejfölt és a zsírt.
img_20230401_131950.jpgMár öt perce nagyon kemnényen dolgozunk (ahogy mifelénk a mondás is tartja: You are a STRONG MAN!", igaz, Levi?), nem lehetne valami innivalót kapni végre? Már csak azért is, mert most brutál nehéz rész következik! Igyunk is egyet a nagy ijedtségre, majd jöhet a brutál nehéz rész: a felaprított medvehagymát szórjuk a masszához, majd kanalazzuk az egészhez az időközben felfuttatott élesztőt a tejecskéjével együtt.
img_20230401_132630.jpgÉn szóltam előre, hogy brutál nehéz lesz! ;) Gyengéden dolgozzuk össze az egészet. Ha van gépünk akkor elég neki max. 1 perc. Ha nincs gépünk, akkor is :) Ez nem kenyértészta, és ott a zsír, ami hő hatására olvadni kezd. Szóval nem kell sokat pepecselni vele.
img_20230401_133630.jpgTakarjuk le, és hagyjuk magára egy órára, addig tegyünk be valami normális zenét, pl. az itthon mindenki által ismert DAMA-t :D :D :D
 
De hová tűnt közben az a pohár hűs Pinot Gris? Szerintem a szomszéd Mari néni ihatta meg, amíg a zenét hallgattam...
Letelt az egy óra, most vegyünk elő sodrófát, meg minden bizgentyűt  jön az, hogy belisztezzük az asztalt, rádobjuk a tésztát, a tetejét is megszórjuk liszttel, majd kinyomkodjuk belőle a levegőt. Picit átgyúrjuk, majd téglalap formára nyomkodjuk a kezünk-tenyerünk segítségével (kb. egy ujjnyi vastag maradjon a tészta). Utána félbehajtjuk A rövidebbik oldalát fogva hajtjuk félbe, megint megnyomkodjuk, majd megint félbehajtjuk. Magyarán: előttünk van egy téglalap alakú tészta. Bal és jobb oldalon a rövidebb szélek, felül-alul pedig a hosszabbak. Jobbról balra hajtjuk félbe. Remélem ez így érthető. Sajnos ezt nem fotóztam le, mert kerestem hová bújt Mari néni, aki eltüntette a második pohár Pinot Grist is.
Fogunk egy pogácsaszaggatót (esetemben egy stampós poharat) és szépen kiszaggatjuk a hajtogatás hatására majd 2 ujjnyi vastag tésztát. A korongokat pedig egy sütőpapírral kibélelt tepsire tesszük. Megkenjük a tetejüket a tojás sárgájával,
img_20230401_152445.jpgés megszórjuk sajttal, ha szeretnénk. 
img_20230401_152906.jpgBekapcsoljuk a sütőt 180 fokra, amíg melegszik a pogi is tud pihenni egyet. A tepsit betoljuk a felfűtött sütőbe, és addig sütjük, míg aranybarna nem lesz a tésztánk. Tűpróbával tudjuk ellenőrizni.
img_20230401_160203.jpgMost jön a leggázabb rész: várnunk kell legalább 10 percet, ha nem akarjuk, hogy leégjen a szánk és a torkunk...

Ennyi, nem több. Alig van vele munka, egyszerű, és nagyon finom. Én harmadik napja eszem, és még mindig vajpuha :)

Ha már be volt kapcsolva a sütő, akkor összedobtam egy medvehagymás kenyeret is.image.jpgDe ez egy másik történet :)

Plusz - ha szeretnétek - akkor még Húsvét előtt megírom azt, én hogyan készítem a saját tormakrémemet az ünnepekre.... (sajnos csak régebbi képet találtam hozzá :)
168465081_127932909343030_2231512342516082948_n.jpg
Jó étvágyat!

Várlak Titeket nagyon a következő posztban is, üdv: Gyuri.
Csatlakoztál már a Motoros konyhája facebook csoporthoz? Pedig érdemes! Olyan fényképeket, ötleteket és recepteket láthatsz és olvashatsz, amik  nincsenek fent a blogon. Csupán egyetlen LIKE a motoros konyhája oldalra (ne a követésre kattints, hanem a kedvelésre...;) ), és máris részese lehetsz!

A bejegyzés trackback címe:

https://motoroskonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr3118093214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása