Cukkíni "spagetti" hagymás csirkével
2014. július 22. írta: motoroskonyhaja

Cukkíni "spagetti" hagymás csirkével

A nyári melegben a legtöbb ember keresi az egyszerűbb, gyorsabb és könnyebb ételeket. Soványabb hús, több zöldség és gyümölcs kerül ilyenkor az asztalra. Én sem vagyok ez alól kivétel, így egy nagyon egyszerű és gyors ételt készítettem, aminek az ára sem eget rengető.

c01_1.JPG
Balzsamecetes cukkíni "spagetti" hagymás csirkével

Hozzávalók:
50 dkg csirkemell filé (jó kis szabadtartású)
1 fej vöröshagyma
2 újhagyma zöldje
1 kg cukkíni
1-1,5 evőkanál normális balzsamecet
Bors

Elkészítése:
Gyors és egyszerű! A csirkemell filéket kockázzuk fel, majd sózzuk, borsozzuk. Ez eddig nem nehéz.

c02_1.JPG

A cukkínik végeit vágjuk le, majd szeljük szép vékony szálakra, mintha csak spagettit készítenénk.

c03_1.JPG

Hevítsünk egy serpenyőben némi zsiradékot (nem kell sok!), addig vágjuk karikára az újhagyma zöldjét, félfőre pedig a vöröshagymát. Amire ezekkel elkészülünk már mehet is a csirke a felhevült edénybe. Süssük és forgassuk a húst addig, míg kifehéredik, de ne pirítsuk meg. Ha már szép fehér a csirkemell, mehet hozzá a vöröshagyma,

c04_1.JPG

utána pedig az újhagyma zöldje is.

c05_1.JPG 
Keverjük el, majd 5 percig süssük együtt az alkatrészeket. Vehetjük is le a tűzről, mert a csirke elkészült. Tartsuk melegen addig, míg a cukkínit készítjük. Ha két serpenyőt használunk, akkor természetesen mehet egyszerre is a sütés. 

A cukkínihez sem kell más, mint egy forró serpenyő némi zsiradékkal felhevítve. Ebbe tegyük bele a "spagettinket", majd ezt is sózzuk, borsozzuk. Azért nem előbb sózzuk a cukkínit (mint pl. a csirkét), mert akkor levet fog engedni, amit mi nem szeretnénk.

c06_1.JPG
Addig sütjük és kevergetjük a cukkínit, míg láthatóan megroppan (ez kb. 5 perc), és akkor öntjük hozzá a balzsamecetet. Alaposan átkeverjük, majd további 1-2 percig rotyogtatjuk. Tadáááá, már el is készültünk az étellel.

c07.JPG

Nem marad más hátra, mint a tálalás. Kiporciózzuk a cukkínit 4 tányérra, majd ráhalmozzuk a hagymás csirkét. Én egy kis házi kecskesajtot is csempésztem a tetejére.

c08.JPG

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://motoroskonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr166531035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

objekt678 2014.07.23. 22:19:24

A múltkor valamelyiknél arról írtál, hogy nem tudsz fényképezni.
De tudsz.
Ez is nagyon jó lett, szinte franciás. De könyörgöm: mi ez a paradicsom a margón, meg a csirkeszárnyaknál az ecetes uborka tulipán ?
Az ételeid jók és önmagukban szépek. ( A hagyma csúnyán van vágva-D, ez persze csipkelődés:))
Az utolsó kép nagyon jó-ez is egy packshot lenne, de a paradicsom sajnos nagyon lerontja.
De megint éhes lettem, pedig majdnem fél tizenegy !

objekt678 2014.07.23. 22:40:23

Kedves Motoros!
Még véletlenül sem állítom, hogy Te csiszolatlan gyémánt vagy, mert ez nem igaz: te már valahol csiszolódtál.
Csak finomítani szeretnélek:
margóra nem tálalunk.
A paradicsomnak az ételedhez semmi köze, pláne nem maggal és héjjal a margón.
Ha újranézed-légyszíves tedd meg!- az amúgy príma tálalásodat, Neked is fel fog tűnni, hogy a képet jobbra húzza a paradicsom.
Hunyd le a jobb szemed: sokkal vonzóbb kaját fogsz látni.

motoroskonyhaja 2014.07.26. 11:26:36

@objekt678: Igen, próbálkozom, de még bőven van tanulnivalóm fényképezés terén (is), ahogy a főzés tudományában. A (normálisabb) motorosok szokták mondani: évek, évtizedek óta motorozok, de még nem vagyok elég jó motoros, sokat kell tanulnom :) Én is ezt vallom a gasztronómia területén (is).

Semmi gond azzal (sőt: nagyon szépen köszönöm!!!!!) ha tanácsokat adsz, vagy véleményt írsz az ételeimről, fotóimról, tálalásaimról. Nem tudom ki lehetsz, de a hozzáértésed, szakmaiságod, a gasztronómia iránti elkötelezettséged példaértékű számomra! Ezekből mind-mind építkezni, fejlődni tudok, ami a blog olvasóinak és személyesen nekem is csak jobb ételeket, szebb fotókat eredményez.
A hagyma tényleg csúnyán volt vágva (nekem sem tetszett, de addigra már összevágtam), ahogy a paradicsom is furcsán néz ki a tányér szélén (azaz a margón), de ezt is csak az után láttam, hogy leírtad mit és hogyan is nézzek.
Kedves objekt678! Én nem csiszolódtam -sajnos- sehol, az eddigi produktumaim mind saját kútfőből, olvasásból és világlátásból mentek. Ahogy írtam is egyszer: nagyon szívesen csiszolódnék profi, gondos kezek között, de eddig nem volt rá lehetőségem.

objekt678 2014.07.26. 21:17:30

Én egy nálad (valószinűleg) jóval cöregebb teljesen heteró fickó vagyok, csak ebben az elbuzerált országban nem érzem otthon magam:

Te ösztönösen helyesen érzed, hogy tálalásnál felfelé építkezünk.

Informatikus létedre néha te jobb vagy szakácsnak, min én.
Ez van.
süti beállítások módosítása