Töltött kifli sütés otthon
2013. július 22. írta: motoroskonyhaja

Töltött kifli sütés otthon

Hülyén hangzik? Pedig nem is hülye ötlet. Egyszerű elkészíteni, annak ellenére is, hogy sokan "fáznak" az otthoni tésztakészítéstől. Mert mi is kell hozzá: pár alap dolog, a töltelék pedig csak a fantáziánk kérdése. Ha lusta reggelire vágyunk friss, ropogós vajas kifli készühet. Lekvárokkal, mézzel is fogyaszthatjuk. Ha pedig valami tartalmasat szeretnénk mutatok két változatot, amit mi is nagyon imádunk.

stang01.JPG

Fűszeres ikrával töltött házi sajtos stangli fokhagymás mártogatóssal

Hozzávalók: (a stangilhoz)
40 dkg liszt (BL-80)
1,5 dl tej
10 dkg vaj (nem margarin, annál még a zsír is jobb!!!!)
10 dkg reszelt sajt (én cheddart használtam, de edami vagy gouda az igazi hozzá)
5 dkg tömlős sajtkrém (lehet variálni itt is: natúr vagy gombás, sonkás ;)
3 dkg élesztő (vagy 2 csomag szárított élesztő)
1 evőkanál tejföl
1 teáskanál cukor
1 teáskanál só

A töltelékhez:
20 dkg ponty ikra
10 dkg finomra aprított vöröshagyma
1 gerezd dundi fokhagyma
1 dl tejföl (ne azt a .... 12%-os tejfölnek látszó tárgyat használjuk)

bors

A mártogatóshoz:
1 doboz tejföl (ne azt a .... 12%-os tejfölnek látszó tárgyat használjuk)
4 gerezd dundi fokhagyma
1 evőkanál petrezselyem


Elkészítése:
Egyszerűűűűű! A tésztához valókat összekeverjük, a sajtból csak a felét adjuk hozzá. Nem kell baromkodni a "cukros tejbe áztatjuk az élesztőt és felfuttatjuk" című dologgal! Egyszerűen gyúrjunk össze mindent.

stang02.JPG

Ha ragacsos marad kicsit a tészta adhatunk hozzá további kevés lisztet.

stang03.JPG

60 percet letakarva langyos helyen kelni hagyjuk (én be szoktam kapcsolni a sütőt a legalacsonyabb fokozatra, mikor eléri kikapcsolom, és bedugom a letakart tésztát). Az idő letelte után hat "egyforma" darabra szedjük szét a tésztát. Ezeket korongokká vagy négyzetekké nyújtjuk (tök mindegy, a lényeg, hogy így is-úgy is fel fogjuk tekerni) megtöltjük a töltelékkel, majd feltekerjük.

stang04.JPG

Sütőpapírral kibélelt tepsire tesszük, és 190 fokra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt aranyszínűre sütjük. Én a sütési idő felénél ki szoktam venni, megszórni a maradék sajttal, majd a spriccelővel (sima bolti, ami a vasalásos ruhaspricceléshez kell) alaposan átspriccelem (ez helyettesíti a gőzölést).

stang05.JPG

Ha megsült kiveszem és újra átspriccelem. Hagyjuk kihűlni, majd faljuk fel ;) Én, faszi létemre rengetegszer készítek ilyet. Jó étvágyat ;)

A töltelék:
A finomra aprított vöröshagymát kevés olajon megfuttatjuk, azaz üvegesre pirítjuk. Hozzáadjuk a lehártyázott ikrát; sózzuk, borsozzuk, és egyetlen perc elteltével le is húzzuk a tűzről. most keverjük hozzá a tejfölt. Kész. Jöhet egy hideg sör erre a nagy munkára ;)

Mártogatós:
Hát ez lesz a legnehezebb! A tejfölbe keverjük a zúzott fokhagymát és az aprított petrezselymet. Sózzuk. Tálba tesszük, hogy mártogatni tudjuk. Nehéz volt? Egy frászt!


Mediterrán töltött kifli

Hozzávalók (a kiflikhez):
30 dkg liszt (BL-55)
10 dkg rétesliszt
10 dkg vaj (nem margarin, annál még a zsír is jobb!!!!)
3 dkg élesztő (vagy 2 csomag szárított élesztő)
1 evőkanál tejföl
1 kávéskanál cukor
1 teáskanál só
1 tojás sárgája

A töltelékhez:
20 dkg savanyú káposzta
10 dkg tőkehalmáj
20 dkg brie sajt
10 dkg póréhagyma
20 dkg paradicsom
1 nagy marék friss bazsalikom (én az erkélyemen termesztem ;)

durva szemű só
bors

Elkészítése:
A kiflikhez valókat keverjük össze, nem kell szarakodni. Össze kell gyúrni és kész.

kif01.JPG

Letakarjuk, 60 percig langyos helyen állni hagyjuk, hadd kelljen a szerencsétlen.

kif02.JPG

Amint ilyen szépen megkelt 6 egyenlő részre szedjük (talán ez ismerős ez előző reciből :) Ahogy fentebb írtam is korongokká vagy négyzetekké nyújtjuk (tök mindegy, a lényeg, hogy így is-úgy is fel fogjuk tekerni). Szépen megtöltjük: először mehet rá a savanyú káposzta, majd a szeletelt póré, a vékonyra vágott tőkehalmáj, brie sajt, paradicsom, bazsalikom levelek frissen. Sózzuk, borsozzuk, majd feltekerjük.

kifl03.JPG

Sütőpapírral kibélelt tepsire tesszük, és 190 fokra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt aranyszínűre sütjük. A sütési idő felénél kivesszük, alaposan megspricceljük, a tojássárgájával megkenjük, majd megszórjuk a durva szemű sóval. Mi snidlinges házi mártogatóssal fogyasztottuk.

kifl04.JPG

Amúgy tegnap volt a blog 1 éves szülinapja (07.21). Véletlenül jöttem rá, Húsimádó barátom 100. bejegyzéséből kiindulva néztem meg a saját statisztikáimat (a fene egye meg, hát kellene már egy közös program Veletek... ;). Gondolkodtam mit is tegyek fel erre az ünnepi alkalomra, aztán úgy döntöttem, hogy azt rakom fel, amit először is terveztem. Ez is lehet ünnepi és különleges, nem? ;)

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://motoroskonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr665419259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Húsimádó · http://husimado-eger.blog.hu 2013.07.22. 22:00:24

Boldog Szülinapot!!! Nagyon jó kis receptet tettél fel, mindig tartottam a tésztáktól - de meggyőztél. Kipróbálom valamikor... És ittam az egészségedre, jó blogolást. :-)

pushpang (gyilkos ukrán harcidelfin) 2013.07.23. 21:50:09

A múltkor fanyalogtam kicsit a furcsa paprikáskrumpligulyásragudon, de ez most kifejezetten tetszik, kipróbálom. :)

Szatír Ikon · http://erotikusmasszazs.blog.hu 2013.07.23. 22:24:52

Remek!
És éljen, hogy egyre több a normális gasztroblog!

motoroskonyhaja 2013.07.24. 06:53:47

@pushpang (gyilkos ukrán harcidelfin): Semmi gond, a lényeg, hogy ez viszont tetszik. Nem lehet egyforma ízlése minden embernek ;)

motoroskonyhaja 2013.07.24. 06:54:28

@Szatír Ikon: Örülök, hogy tetszik, köszönöm!

pushpang (gyilkos ukrán harcidelfin) 2013.07.24. 10:40:32

@motoroskonyhaja: amúgy a többi recepted, kajád is bejön (a "mesélésről" nem is szólva), egyedül azt a bográcsos cuccot nem tudtam hova tenni.
Szóval grat, jó az oldalad. :)

vladimir0370 2013.08.01. 14:28:56

tenyleg jol hangzik. mi az a bl55 meg 80? az szamit? mi a retesliszt angolul? (megneztem. pastry flour. tenyleg ez?) hol arulnak ponty ikrat?

motoroskonyhaja 2013.08.03. 14:42:09

@vladimir0370: A BL55 a sima finomliszt, a BL80 pedig kenyérliszt (a szemcsefinomságot jelzi a szám).
A pastry flour teljesen jó! Ikrát hol árulnak? Nálunk a halban szokott lenni :D Vagy fogok halat, vagy veszek frisset. Mindig van a fagyasztóban pár adag (ikra és tej is). Angliában gőzöm sincs sajna hol is lehet kapni. Az az igazság, hogy én ahányszor voltam Angliában nem is nagyon emlékszek, hogy láttam volna hal belsőséget bárhol is, pedig elég sok helyen megfordultam. Még a Billingsgate-n sem emlékszek, hogy lett volna, de mindjárt visszanézem a fotókat. Viszont mintha rémlene, hogy Londonban a Chinatownban levő valamelyik keleti boltban lett volna (de ez csak úgy rémlik).

vladimir0370 2013.08.03. 23:15:55

@motoroskonyhaja: koszi. idokozben megcsinaltam barna lisztbol a kenyertesztat. ugy is igen jo. legkozelebb a tolteleket is kiprobalom. a tokehalmaj sem lehet rossz... hat, ponty ikraert nem fogok londonba menni...

motoroskonyhaja 2013.08.07. 09:16:05

@vladimir0370: Barna lisztből nem próbáltam (teljes kiőrlésűre gondolsz?) Simán kisütötted, töltelék nélkül? És melyikre esett a választásod, mert kenyértésztát írtál. Ebből viszont nem tudtam eldönteni, hogy a stanglit vagy a kiflit készítetted el ;)
Nem is kell Londonba menni, szerintem van Nálatok is olyan hely, ahol megkapsz mindent. Pl. egyszerű füstölt halikrát, pl. nyúlhal-kaviárt. Olcsó, tölteléknek teljesen megfelel. Csak akkor a sóra figyelj ;)

vladimir0370 2013.08.07. 23:06:20

@motoroskonyhaja: hiya, igen, teljes kiorlesut hasznaltam. kisutottem toltelek nelkul mint kiflit, zsemlet, de egyikbe tettem virslit stb. a dough volt a lenyeg, mivel csinalni szeretem, nem csak megtolteni a kenyersuto gepet. :-) az elso variaciot nyomtam. jo volt sajtosan, de nem annyira konnyu a tesztaja az ilyen lisztnek. a reteslisztet azert kerdeztem, mert azt talaltam a szotarban. de vegulis nem lett bevasarlas a vegen, en meg akartam valami ilyesmit sutni. a sutoben is tovabb volt. erzesre... :-)
most kicsit lealltam a kenyerfelekrol, mert a bmi-m egyre rosszabb... de nem felejtettem el. ez az ikras nagyon foglalkoztat...
süti beállítások módosítása