New York sajttorta Summer edition
2018. július 21. írta: motoroskonyhaja

New York sajttorta Summer edition

Az utóbbi időben -mint ahogy tapasztalhattátok is- elég rendesen rákaptam a sütésre (a miérteket ne kérdezzétek :) Eddig nem volt türelmem az ilyesmikhez, most pedig azon kapom magam, hogy az ikszedik tortaformámat veszem meg, és már jár az agyam, hogy milyen sütivel avathatnám fel....) 

A mostani választásom egy hatalmas klasszikus, bár itthon sajnos nem ismert. Ha viszont a világ boldogabbik felére sikerül mennünk, ott mindenki ismeri és nagyon népszerű. Nekem az egyik abszolút favoritom, egyszerűen nem tudok betelni vele: amíg van, addig rá kell járnom. De ha utazok és meglátok egyet (kettőt, hármat) akkor azt meg kell vennem, és meg kell ennem, nincs mese :) 

Mutatom is hogyan készül, nem kell parázni, nagyon egyszerű! img_20180720_1831376.jpgElőször is tisztázzuk azt, hogy miért is Summer edition ez a változat. Egyszerű a válasz: a recept a klasszikus New York sajttorta receptje, de én felturbóztam plusz gyümölcsökkel (áfonyával és málnával), ettől lett még gazdagabb, még finomabb. De lássuk a receptet:

New York sajttorta Summer edition

Hozzávalók:
Az alaphoz:
14 dkg zúzott zabkeksz (én a Győri Édes zabkekszet használtam hozzá)
8 dkg puha vaj (normális vajat használjunk, ne valami kencét)
1 evőkanál cukor (én porcukrot használtam hozzá)

A krémhez:
50 dkg Philadelphia natúr sajtkrém (normál esetben 4 doboz 12,5 dkg-os sajtkrém)
15 dkg cukor (én porcukrot használtam)
3 evőkanál rétesliszt
1 valódi vaníliarúd (na akarjunk már aromákkal szórakozni, ennyi erővel guminőt is használhatnánk egyéb dolgokhoz....:)
1 bio citrom reszelt héja (ne használjunk normál, vegyszerrel átitatott citromot, kezeletlen kell hozzá, ahogy mindenhez, amihez citromhéj kell a receptekben)
3 tojás + 1 tojássárgája (háztáji, szabadtartású)
2 dl normális tejföl (tejföl, mondom, nem finom és társai. A tejföl nálam 25%-os zsírtartalomnál kezdődik. Tesco és Spar a lelőhelye)
5 dkg málna
5 dkg áfonya

img_20180719_1353246.jpgElkészítése:
Ahogy írtam is: semmi para, menni fog, mert nagyon egyszerű! Melegítsük elő a sütőt 170 fokra (Celsius). Amíg a sütő felfűt készítsük el a torta alapját. A zúzott (azaz összetört) zabkekszhez keverjük hozzá a puha vajat és a cukrot, (a zöld színű keverőtálért én kérek elnézést....)

img_20180719_1400114.jpgmajd terítsük el az egészet egy 20 cm-es -előzőleg sütőpapírral kibélelt, és az oldalain kevés vajjal kikent- tortaforma aljára.
img_20180719_1411549.jpgSzórjuk meg a gyümölcsökkel (ahogy írtam is: én áfonyát és málnát használtam hozzá).
img_20180719_1429072.jpgKészítsük el a krémet, nem lesz nehéz ez sem! Tegyük egy tálba az összes krémsajtot, szórjuk rá a cukrot, kaparjuk ki a vaníliarúd belsejét (miután hosszában kettévágtuk, of course) és zuttyantsuk a krémhez, majd törjük bele a 3 tojást és adjuk hozzá a plusz tojássárgáját. Mehet hozzá a citrom reszelt héja is (lehet helyettesíteni 2 evőkanál frissen facsart citromlével is, de úgy nem lesz az igazi). Szórjuk meg a liszttel, öntsük bele a gazdag tejfölt, majd alaposan keverjük át (de nem kell felverni, meg ilyesmi!), hogy az alapanyagok megfelelően elkeveredjenek.
img_20180719_1423543.jpgMiután elkészültünk, az egész krémet öntsük rá a gyümölcsös tortaalapra.
img_20180719_1432442.jpgLefedés nélkül toljuk be az időközben felforrósodott sütőbe, és süssük 50 percig. Mikor elkészült vegyük ki és hűtsük szobahőmérsékletűre.
img_20180719_1536401.jpgLátszik, hogy a sütéskor a gyümölcsök egy része "felúszott" a krém tetejére, de ez nem baj! Vágjuk hűtőbe pár órára, majd szabadítsuk ki a tortaformából, szeleteljük, és tálalhatjuk is.

Én -stílszerűen- egy epres-sajttortás Haagen Dazs fagyit adtam mellé, amikor Dórinak kínáltam.

Nagyon finom, eszméletlen krémes sült sajttorta, a cukor-citrom-vanília íze izgalmasan egyesül a sült, tejfölös-tojásos sajtkrémben. Nagyszerű desszert egy könnyű nyári ebéd vagy vacsora után. Egyszerűen elkészíthető, lágyan olvad a szájban, nem fogtok lekattanni róla, amíg van!

Szeretnétek egy igazi ínyencséget elkészíteni? Olyan desszertet, ami itthon nem igazán ismert, nem igazán megszokott? Szeretnétek valami eredeti finomsággal kényeztetni a szeretteiteket? Akkor ez a desszert Nektek való! Próbáljátok ki, nem fogtok csalódni benne!
img_20180720_1831376.jpgJó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://motoroskonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr4114127265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

takacsveca93 2018.07.22. 00:51:43

Sajttorta jöhet minden mennyiségben, akármennyit meg tudunk belőle enni itthon :) Jó recept. www.ujsagomat.hu/interspar/akcios-ujsag-csutortoktol-19-07-2018-1/
süti beállítások módosítása