Egyben sült zeller pecsenye módon
2014. december 14. írta: motoroskonyhaja

Egyben sült zeller pecsenye módon

Most akkor mi van? Ki az a balfék, aki egészben süt zellert főételnek, ráadásul pecsenye módon? Hát én! És miért? Mert eszméletlen finom, olcsó, egészséges és egyszerűűűű...
Imádom a zellert minden formában elkészítve. Egy kakukkfüves angol tört zeller kiváló körete bármilyen sültnek. No de -ahogy most be fogom mutatni- a zeller nem kizárólag a köret kategóriában király.

z01.JPG

Egyben sült zeller pecsenye módon

Hozzávalók (a zellerhez):
1 szép fej zellergumó (az enyém kb. 1 kg-s volt)
1 csokor zöldfűszer (én oregánót és kakukkfüvet használtam hozzá)
4-5 babérlevél
2-3 dkg vaj (VAJ, nem margarin)
2 evőkanál olaj
5 dkg aromásabb sajt (én skót cheddart használtam hozzá)

A tejszínes gombához:
80 dkg gomba
2 dl habtejszín (NEM főzőtejszín)
1/2 csokor petrezselyemzöld

Bors

Elkészítése:
Semmi pánik, isteni lesz! Kapcsoljuk be a sütőt 180 fokra. Amíg melegszik fogjuk a zellert, és alaposan mossuk meg. Figyeljünk arra hogy elég rücskös szegényke, ezért alaposan sikáljuk meg mindenhol. Nem pucoljuk meg, ezért kell precíznek lennünk. Amint kész vagyunk a művelettel jöhet az alufólia. Az olaj miatt én több réteget használtam. A zellert locsoljuk meg az olajjal, majd kenjünk át a külsejét (én szarvasgombás napraforgóolajat használtam). Mikor a zeller teljes felülete olajos pakoljuk rá a zöldfűszereket mindenestől. Nem kell lecsípkedni a leveleket, mehetnek szárral együtt a zöldségre. Tegyük rá a babérleveleket (mehet mellé is egy-kettő) és a végén koronázzuk meg a vajjal.

z09.JPG

Csomagoljuk be az alufóliával, tegyük hőálló tálba és már mehet is a sütőbe, mint egy egyben sült pecsenye. Most van bő 2 óra szabadidőnk, ami bőségesen elég arra, hogy a zeller köretét elkészítsük. Jöhet a gomba! Szeljük fel vékonyra, majd minimális zsiradékon pirítsuk meg. Sózzuk, borsozzuk, majd

z03.JPG

öntsük fel a tejszínnel és tegyük hozzá az aprított petrezselymet.

z04.JPG

Rottyantsunk egyet rajta, majd le is húzhatjuk a tűzről, hiszen elkészültünk vele.

z05.JPG

 Két óra múlva kivehetjük a sütőből az időközben vajpuhává változott zellert. Csomagoljuk ki, hagyjuk picit hűlni.

z06.JPG

 Szedjük le a fűszernövényeket és a babérleveleket róla, majd -mint egy igazi pecsenyét- szeleteljük fel.

z07.JPG

 Már csak a tálalás maradt hátra. Porciózzuk ki a gombát, majd helyezzünk rá pár szelet zellert. Picit sózzuk, majd meghintjük a reszelt sajttal és már falhatjuk is. Én pluszban meglocsoltam a szarvasgombás olajjal is a sajtszórás előtt. Ugye, hogy milyen egyszerű volt?

z08.JPG

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://motoroskonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr696932963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Negotiator 2014.12.14. 19:36:52

Az előző recepteddel csak barátkoztam, de ezt karácsony után tuti el fogom készíteni!
Nagyon tetszik.

objekt678 2014.12.14. 20:02:49

Szia Motoros !
Ez az a szint, amikor már csak árnyalgatni lehet.
Ez úgy finom, ahogy van !!!
( Most az elejétől a végéig kétszer elolvastam, nehogy olyan szarvashibát elkövessek, mint a "nyelvnél" )
Én is falapáttal keverem az ételeimet, legfeljebb nem Tefal, hanem de Buyer serpenyőben ( mert az olyan menő a szép fekete zsákjában, díjazzák a megrendelők..., pedig semmivel sem jobb, mint egy jó vasserpenyő.., de nagyon jól mutat a fényképen-már ahol engedik a neveket láttatni....
Egyedül a gombán csodálkoztam: egy gombához nálam jobban értő Motoros sötét spóralemezes öreg csiperkét használ?
De ez már tényleg csak csipkelődés :))
Nehogy zokon vedd, légyszíves!
A végeredmény nagyon finom lett, ebben biztos vagyok.

objekt678 2014.12.14. 20:17:38

Még az ellenségeim is elismerik, hogy sajtban járatos vagyok: egy scottish mild Cheddar nálunk drága, de létezik ilyen árban sokkal jobb sajt is. Persze nem magyar, mert itt sajtként - sajnos- csak szart árulnak.
Nemrégiben egy kalcium-klorid esz,életlen túladagalogálásától szenvedő "Trappista " jelzésű gumit sikerült ízlelnem.
Még a feleségem is kiköpte, magam ütlegelni szándékoztam az emberkét...

objekt678 2014.12.14. 20:35:43

@objekt678:
Az illető sajtmesternek hívta magát....legalábbis így mutatkozott be.
Ami ma Magyarországon élelmiszergyártás címszóval fut azt az őrület szóval lehetne leírni.
Osztrák és német -svájci tulajdonú élelmiszergyártóhoz vittem be a feleségemet.
Borzalom, ami idejön és itt készül.

objekt678 2014.12.14. 20:45:55

Mondja ezt az, aki megtervezi ezeket.
Engem ezért fizetnek, és én pedig elfogadom...
Ha Cheddart veszel, akkor edd az igazit, a színezettet, bármilyen hülyén hangzik is ez.

motoroskonyhaja 2014.12.14. 21:35:22

@objekt678: Kedves objekt678! Dehogy veszem zokon! Én imádom a nagyon érett csiperkét, az ok egyszerű: akkor van igazán íze, a frissebbnek sajnos semmi :(
Vasserpenyőm nekem is van, használom is rendszeresen, de a recept készítésénél ezt választottam :)

motoroskonyhaja 2014.12.14. 21:40:55

@objekt678: Igazi cheddart használtam :) Jelenleg három féle cheddarom van itthon, szeretem a jóval sárgábbat is (coloured), de most ez volt megbontva, ezért használtam ezt hozzá :) Amúgy 12 hónapig érlelt, és rajta van a csomagolásán a piros-kék kis traktor is (assured food standards), ami a britek védjegye. Ha gondolod tudok képet is feltenni róluk :)
(ma vettem St. Paulint is, egyszerűen imádom)

motoroskonyhaja 2014.12.14. 21:41:55

@Negotiator: Köszönöm! Tényleg nagyon finom és vaj puha a végeredmény. Az előző recept is jó, barátkozz vele tovább :)

motoroskonyhaja 2014.12.14. 21:46:53

@objekt678: Milyen sajtra gondolsz, ami ebben az árketegóriában jobb, mint a cheddar? Kíváncsivá tettél nagyon :) Stilton drágább (ellenben azt is imádom), Old Amsterdamer még drágább (de azt is imádom) gorgonzola, cambozola, rougette más jellegű, pecorino más tejből van.... Hát kíváncsi vagyok most nagyon :)

objekt678 2014.12.15. 19:31:31

@motoroskonyhaja: Kedves Motoros !
Sajt vitába ne menjünk bele, az céltalan. Te ezt szereted. Én mást. Ez így jó.
(Nemrég lettem kitiltva a hűtőből és a házból is egy cseh rúzzsal érő sajttal, ( az előtető alatti rácsokban érik tovább, papír zacskóban) nekem azok jönnek be, de Neked is igazad van: a cheddar finom, csak én a franciáknál tanultam.. hát ez egy betegség, amit nem lehet kinőni-és nem is nagyon akarom.
Majd' az összes kajád nagyon tetszett:
Nem ismerlek ugyan, de gyanítom, hogy Te egy újító szemléletű lehetsz lehetsz a saját szűkebb szakmádban is, amit én mindig jónak tartok.
25-30 évvel ezelőtt az angol konyha úgy en bloc sehol sem volt; hasonlóan a némethez.
Ma ez messze nem így van.

Öreg, kopaszodó vén hapsiként nekem egy olcsó Gruyer ugrott be, de abból kiindulva, hogy szerte a világban a séfek ma nem franciák, hanem németek, vagy angolok, ebben ( is) igazad lehet.
A gombáról: régi öreg beidegződöttségként még bennem van, hogy az öreg gomba nem kis része az ember számára emészthetetlen kitinné alakul..... Ami igaz, viszont végiggondoltam amit írtál: megint Neked van igazad.
A rózsaszín spóralemezes semmit sem ízesít, a sötétebbnek viszont zamata is van.
Na: ezért olvaslak Téged.

Nagyon örülök annak, hogy az Index 2-őn újra fősodorba kerültél:)))
Megérdemelted: főzni, enni tudsz.

objekt678 2014.12.15. 20:22:21

Amikor írtam, akkor még fent voltál, most már sajnos nem. A wagyu hamburger lenyomott..
Ami egy alap népélelmezési cikk mifelénk, szemben a zellerrel...
De ne csüggedj !

Szerintem nevessünk egyet a hülyíéken, oszt dolgozzunk tovább.

motoroskonyhaja 2014.12.17. 18:47:56

@objekt678: Ááá gruyer! A comte marron nekem is nagy kedvencem, de akkor nem jutott eszembe.... Sőt : a rúzsflórával érlelt sajtokat is imádom (hazai etalon a Pálpusztai, ami tényleg élvezetes)
A gomba az egyetlen élőlény, ami se nem állat se nem növény, és nagyon nehezen emészthető.
Wagyu? Alapélelmiszer? Na most hagyd abba :)

motoroskonyhaja 2014.12.17. 18:50:18

@objekt678: adhatnál egy email címet privátban, szerintem nagyon sok dolgot meg tudnánk beszélni...

objekt678 2014.12.18. 20:12:03

Az én magánfogyasztású piramisom csúcsán a nyers tejből készült munsteri áll. Sokféle sajtot kóstoltam már. Csak francia kecskesajtnál a legendás De Gaulle-i mondás esetében jutottam túl a 365 -őn. (Nagy kartonlapon gyűjtöttem a címkéket-osz abbahagytam...)
A gruyere az svájci, a franciák is gyártják ( gyárthatják )ilyen néven, ott az a mi trappistánk szerinti izé, csak francia szinten..

Alternatív email címként adom meg egy orosz elérhetőségemet, a blogodon jelezd légyszíves, hogy írtál oda.

boisbo@yandex.ru

( NEM! Nem vagyok russzomán, írtad valahol, hogy a kedves feleséged ukrán. Én meg receptet kértem, de valamiért nem értél rá válaszolni.:)))

A történelmet elég jól ismerem. Az én szintemen. Sajnos.
De a Mi közös témák a kaja.

objekt678 2014.12.21. 17:30:13

@motoroskonyhaja: Szia Motoros !
Te vagy az informatikus nem én:))
Amikor regisztráltam ott - ez jó pár éve volt.-még .ru volt ( akkoriban egyedül ezt találtam, amin "videót" lehetett küldeni. Ma már @yandex.com.
Ott persze eredeti nevemen fogok Neked válaszolni.
A fiam tüdőgyógyász. Teljesen hülye a kajákhoz, az anyja főztjét szereti, aki pedig a bors-paprika-kömény szentháromságon kívül nem használ sok mindent....

Egykorúak lehettek: neki a kocsiszerelés a vérhobbija- szavamra: ért hozzá!

Neked pedig a főzés a mániád..és érzéked is van hozzá, szemben a sok "
szakértővel"

Ma küldtem el a családnak a karácsonyi menüt.
24-én este a feleségem, 25-én és 26-án én főzök.
Családodnak Áldott karácsonyt kívánok.

objekt678 2014.12.30. 19:39:10

Szia Motoros!
Kedves Barátom: nehogy már kettőnk között valami félreértés keletkezzen: én valóban örömmel olvastalak. Trollkodni semmiképpen nem akartam.
Mint ahogyan már sokszor leírtam Neked: nekem a kaja a szakmám és a szerelmem. Egyébiránt én is rendes macsó vagyok, jönnek(-nem sorban- az unokák)
Félre ne értsük már egymást ebben a buzikat preferáló korban:én nem azért csípem olvasni az oldalaidat,mert tetszel: világéletemben a csöcsös-faros, nagyon enyhén plus size nők izgattak, hanem mert jó kajafantáziával rendelkezel.
A franc egye meg, hogy én az 53 évemmel legyek kénytelen bizonygatni, hogy nem vagyok buzi !
süti beállítások módosítása