Otthoni bárány saslik
2016. május 22. írta: motoroskonyhaja

Otthoni bárány saslik

Imádom a saslikot. A legjobban -szerintem- Grúziában, Örményországban és Ukrajnában készítik faszén, vagy parázsló tűz fölött, de ettől keletebbre is nagyon kellemes élményben lehet részünk, ha vesszük a fáradtságot, és megkóstoljuk. Itthon a saslik nem igazán ismert, hiszen nálunk általában rablónyársat készítenek az emberek. Erről jut eszembe! Saslik: kizárólag húsok (akár pácolva akár nem) felhúzva a nyársra, rablónyárs: minden, ami van otthon: hús, hagyma, szalonna, kolbász, mákos guba stb. nyársra húzva.

A legjobb faszénparázs felett megsütni, mert úgy még élvezetesebb, de én most otthon készítettem el.

dscf2608.JPG

Bárány saslik otthon, spárgával és salátával

Hozzávalók:
50 dkg zsenge (tejes) báránycomb
1 kisebb fej jégsaláta
20 dkg spárga (én a zöldet jobban szeretem, de ízlés kérdése)
20 dkg érett paradicsom (én San Manzanót használtam hozzá)
1 fej lilahgyma
4 gerezd fokhagyma
2 szál újhagyma
10 dkg friss kecskesajt
1 teáskanál római kömény (arabul shamar)
1 kávéskanál őrölt kardamom
1 kávéskanál őrölt chili
1/2 citrom leve
1 dl repceolaj
1 mokkáskanál cukor vagy méz
Bors


Elkészítése:
Fogjuk a húsokat és falatnyi darabokra kockázzuk.

dscf2593.JPG

Keverjük el a fűszereket az olaj felével (a sót ne tegyük bele!). Adjuk a húsokhoz és keverjük alaposan el. Ha szeretnénk, egy pohár natúr joghurtot is adhatunk hozzá, hogy abban pácolódjon.
dscf2594.JPGLegalább 6 órára hűtőbe dugjuk. De minél tovább marad a hűtőben, annál jobban összeérnek az ízek, ergo előző nap is előkészíthetjük az ételt.
dscf2597.JPG

Amíg a bárány pácolódik készítsük el a salátát. Sima jégsaláta, paradicsom (én San Manzanót használtam hozzá), lilahagyma, újhagyma, friss kecskesajt, só, bors, repceolaj kell csak hozzá. Aprítsuk mindegyiket,

dscf2601.JPG

majd keverjük össze. Amíg a saláta elkészül jöhet ki a hűtőből a bárány. Húzzuk nyársra a húsokat (szorosan egymás mellé), locsoljuk vagy kenjük meg az olaj másik felével, miközben egy egyszerű otthoni grillt hevítünk, plusz egy fazéknyi sós vizet forralunk.

Mikor a grill felforrósodott tegyük az előkészített nyársakat az eszközre. A vízbe pedig a spárgát. A spárga kb. 5-6 perc alatt fog elkészülni, addig "bűvészkedhetünk" a saslikkal.

dscf2604.JPG

Ízlésünknek megfelelően süssük meg, (én percenként forgattam lassan körbe, és 4 perc után mennyei -kívül pirult, belül lágyan szaftos rózsaszín- húst kaptam.) Most lehet sózni a húsokat.
Amíg a hús sül porciózzuk ki a salátát, vegyük ki a főzővízből (és csöpögtessük le) a kész spárgát. A saláta mellé tálaljuk a spárgát, és az elkészült saslikot tegyük rá, így tálaljuk.

dscf2608.JPG

Jó étvágyat!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://motoroskonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr848738126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása