Isztambul special 1.
2015. május 17. írta: motoroskonyhaja

Régóta készültünk már Isztambulba (pár éve  le is foglaltuk a repülőjegyet és a szállást is), de a légitársaság akkor törölte ezt a desztinációt, így anno nem jött össze az út; nem úgy mint most. Ki is használtuk az alkalmat, így végre eljutottunk ebbe a városba is. Ahogy mindig is szoktunk, felkészültünk előre -hogy ne érhessen meglepetés (persze azért így is ért bőven)- lefoglaltuk a kocsinak a parkolót, megbeszéltük a barátunkkal az esti "tranzit" szállást, és már szinte emelkedett is a gépünk a magasba...

Ahogy megszokhattátok az eddigi utazási írásainkból (Neszebár, Szófia) mi most is más utakat jártunk be, mint az átlag utazók. Persze előtte körülnéztünk a neten is, bújtuk a fórumokat, de (már megint) hatalmas csalódás volt az egész... Egy-két használható ötlet a töménytelen hosszú (és sajnos itthon megszokott) balfasz kérdések tömkelege között. Mondhatni ugyanazok a gagyi kérdések merültek fel minden fórumon ("honnan indul a busz a reptérről", "milyen rendszerességgel jár", "mit érdemes megnézni (!!!!!!)", "mit érdemes enni", "kifizettük a szállást, mi a véleményetek jól választottunk?", stb) és persze a "jótanácsok": "csak olyan utcai árustól vegyél, aki kesztyűben dolgozik", "vigyél eurot és ott váltsd be török lírára", "ki ne hagyd a hajókázást", "ne igyál csapvizet", "sajnos alkoholt nem árulnak, így vigyél magaddal" stb. Hogy mekkora birkák vannak még mindig....

Egy jó könyv most is többet ért (National Geographic) ezer hazai fórumos hozzászólásnál, sajnos. Viszont több pozitív meglepetés is ért minket: először tapasztaltuk azt, hogy a gépen lévő utazók VÉGRE nem tapsoltak a landolásnál (na jó: odafelé pár lelkes hazánkfia elkezdett tapsolni, aztán gyorsan abba is hagyták, mert a külföldi utasok elég furcsán néztek rájuk; visszafelé pedig senki sem tapsolt!!!) Hát ezt is megéltük! Érdekes, ha Bangkokba mész senki sem tapsol, ha Oslóba akkor sem. De a derék magyarok nem tudják kihagyni ezt a szokást Tunézia, Egyiptom, Görögország, Olaszország, Bulgária és Törökország esetében, de több ízben London felé is tapasztaltuk ezt....

Apropó: emlékeztek még egyik londoni utazásunk leírására (ahol egyébként ChiliRevi 4. verseskötetének fotói készültek) Nem? ITT olvashatjátok. Ha pedig nem egy sima londoni írásra vágytok olvassátok el a londoni piacokról szóló sorozatunkat, amit ITT tehettek meg.

De most vissza Isztambulba!

Isztambulba? Még hol járunk Isztambultól! Hiszen még fel sem értünk Pestre! Hívtuk a megbeszélt szállásügyben fogorvos barátunkat: nem vette fel. Írtunk neki minden létező fórumon: nem reagált. Így kénytelenek voltunk a délutáni Pestre érkezést törölni (plusz kipakolni a vacsorának megvásárolt és előkészített alapanyagokat, amiket vele szántunk elkészíteni, majd megenni), és egy másnap reggeli indulást beiktatni direkt a reptérre, lévén kedves barátunk közben elrepült a ... nem tudjuk hová, hiszen azóta életjelet adott magáról Dániából és a Román tengerpartól is....

Ferihegyen több pozitív csalódás is volt, a tranzitban végre tudtunk vásárolni a kedvenc parfümömből. Itthon a normál lelőhelyeken (Müller, Douglas stb.) mind azt mondták, hogy az adott típus kifuttatásra került, így nem lehet kapni (pedig számomra ez "AZ" igazi üzleti illat). A ferihegyi tranzitban viszont mit látunk? Hugo Boss Energise parfüm dögivel van, ráadásul akciós; nosza be is tankoltunk rendesen. Plusz jófejség: végre itthon is van dohányzó terasz a reptéren!!!! Igaz, hogy egy kori (Soproni) sör 1190 HUF, a gépen pedig még a Heineken is kevesebbe kerül, de hát ez van...

Kedvenc reptéri parkolóban (http://www.parkoljcsendesen.hu) otthagyva a kocsi, mire visszaérünk kívül-belül ki is takarítják, kivisznek a reptérre és értünk is jönnek (annyiért, mintha Ajkán (!!!!) parkolnánk a házunk előtt (!!!) egyetlen napig....) A gép gurul, majd gyorsít és felszáll a kifutóról. Isztambul már vár minket.

Majd' 2 óra repülés után a gépünk az ázsiai oldalon landolt. Megérkezünk!

Persze hiába foglaltuk le a szállásunk nem volt egyszerű dolgunk.... Az egy dolog, hogy a reptérről el kellett jutnunk a hotelig (ami elsőre egyszerűnek tűnt, de Isztambulban annyi a hotel -és az utca- mint égen a csillag), de arra nem számítottunk, hogy a lefoglalt (és kifizetett) szobánkkal "kisebb" gond akad. Kb. 2 órán keresztül kerestük a lefoglalt hotelt, kérdeztünk ettől, kérdeztünk attól, gyatra angol és nulla helyismeret a helyiektől; ez volt  tapasztalat. Az utcanevek pedig csak elvétve vannak kiírva, mert minek is kellene tudnia bárkinek is, hogy hol jár... Nem gond! 28 fok, zsúfolt város, rengeteg jármű, időnk mint a tenger...

Kedves utcabeli szállodások segítettek nekünk merre is kell mennünk (felhívták az általunk lefoglalt szállodát), így végül megtaláltuk azt a helyet, ahol a szobánkat lefoglaltuk, és már vártak is minket. Vártak, mert gond volt a szállással.... Kedvesen üdvözöltek, majd ChiliRevi kezébe nyomtak egy telefont, mondván a hotel menedzsere szeretne velünk beszélni. Mint kiderült a lefoglalt szobánkat elöntötte a sz*r, így más megoldást kerestek. Több más hotellel vannak kapcsolatban, így -az ő kontójukra- egy magasabb minőségű szállodába foglaltak nekünk szobát. Sőt: a recepciós srác a saját kocsijában vitt át minket  a másik szállóba. Mint utóbb kiderült a másik szálló dupla annyiba került, mint az eredetileg lefoglalt, de ezt a különbözetet állta a tulaj. Jófejség ismét!

Végre megérkeztünk! A szálloda pazar és egyedi, a kerület a lehető legjobb. Csomagok be, a hoteltulaj körbevezet az egész épületen, mi pedig egy könnyed felfrissülés után kiléptünk az utcára.

Az utcára, mert Isztambul az utcákról szól. Az utcákról, emberekről, ételekről és a buliról, of course (a rengeteg gagyi mellett, persze).

Gyertek velünk, és a következő részekben bemutatjuk Isztambult, de ne mecsetekre és hajókázásra számítsatok, mert akkor rossz helyen jártok. Persze akad mecset Isztambulban szép számmal, de mi inkább a VÁROST fedeztük fel nappal és éjszaka, a sikátorokban és a helyi boltokban, a zugárusoknál és az utcai kifőzdéknél, a Hamamokról pedig még szó sem esett...

Isztambul special 2. Még a héten olvashatjátok...

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.