Gyors japán: zöld teás halas tészta
2014. április 06. írta: motoroskonyhaja

Gyors japán: zöld teás halas tészta

Több napra el kellett utaznom, így mikor hazaértem valami gyors vacsorát szerettem volna. És mi lenne gyorsabb, mint egy japán halas tészta? Egyszerű, egészséges és nagyon-nagyon finom. Persze sokan azt mondhatják: ehhez egy csomó "egzotikus" alapanyag kell. Na és? Nincs internet emberek? Lehet rendelni tényleg olcsón, ráadásul a rendelt dolgok sokáig kiszolgálnak majd. Viszont azt a fajta ízharmóniát, amit az étel elkészítése után kapunk kevés más dolog tudja pótolni...

01.JPG

Zöld teás soba tészta sült tengeri hallal - Csaszobamusi

Hozzávalók:
60 dkg tengeri hal (én sárga tőkehalat használtam)
8-10 dkg soba tészta (én a hajdinás változatot készítettem el)
10 dkg gomba
1 kis lap nori (préselt tengeri alga, ami a szusi alapja is) - díszítéshez kell
2 teáskanál finomra vágott újhagyma
1 zacskó dashipor
1 teáskanál maccsa (porrá őrölt zöld tea)
1 evőkanál sötét szójaszósz
1 teáskanál cukor
1 evőkanál 10%-os ecet

02.JPG

Elkészítése:
A halfilét daraboljuk fel, majd sózzuk be. Csepegtessük rá az ecetet, majd alaposan simogassuk át őket. Tegyük félre kicsit. A tésztát főzzük meg az előírt módon, majd szűrjük le. Amíg a tészta fő keverjük össze a szószt: szórjuk egy tálba a maccsát, a dashit és a cukrot, majd keverjük hozzá a szójaszószt. Kóstoljuk, ha kell sózzuk.

03.JPG

Hevítsünk egy serpenyőt kevés zsiradékkal. Amíg forrósodik tegyük egy nagyobb tányérba a leszűrt tésztát és keverjük el a szósszal.

05.JPG

Rakjuk a halat a felforrósodott serpenyőbe, majd süssük oldalanként maximum 2-2 percig.

04.JPG

Addig adagoljuk ki a tésztát négy felé (igen, ennyi tésztát négy felé....), rendezzük el a tetejükön a szeletelt gombát és szórjuk meg az újhagymával. Végül tegyük rá a halszeleteket és díszítsük az aprított norival.

06.JPG

Nem kell hozzá 30 perc sem és -mosogatással együtt- el fogunk készülni. Isteni finom, könnyű és egészséges.

Jó étvágyat!

Legközelebb a londoni piacok alaposabb körbejárását tervezem: Camden, Portobello, Billingsgate, Borough és társai. Kíváncsiak vagytok rá, vagy inkább recepteket olvasnátok?

A bejegyzés trackback címe:

https://motoroskonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr625962627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ivanhoe78 2014.04.06. 20:35:28

A Billingsgatehez jo koran kell majd felkelned, de megeri..

motoroskonyhaja 2014.04.06. 21:05:13

@ivanhoe78: Mivel 5-től 8-ig van csak nyitva a Billingsgate én is időben keltem minden egyes alkalommal :) Sőt: a feleségem legutóbb elfelejtette átállítani az óráját, így még korábban indultunk el oda (viszont a Black basin gyönyörű napfelkeltekor -is-...)

motoroskonyhaja 2014.04.09. 16:52:34

@sajtosbrokkoli: Igen, a piac IS szép napfelkeltekor, de mivel az egy hatalmas csarnokrendszerben van csak akkor láthatod a napfelkeltét, ha kimész a hátsó -dolgozói területre. Én kimentem, beszélgettem, fókát láttam, nagy élmény az egész.

De lehet félreértettem a kommentedet: mire értetted, hogy Piac is? :)

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2014.04.09. 17:01:28

@motoroskonyhaja:
"Legközelebb a londoni piacok alaposabb körbejárását tervezem: Camden, Portobello, Billingsgate, Borough és társai. Kíváncsiak vagytok rá, vagy inkább recepteket olvasnátok?"

Tehát piacot, és receptet is.
Nem akartam, hogy azt gondold a receptekre nem is vagyok kiváncsi. :)
süti beállítások módosítása