Gombamánia 2.
2013. november 01. írta: motoroskonyhaja

Remélem mindenki kihasználja ezt a fantasztikus időt akár kirándulásról vagy gombázásról legyen is szó! Mi az utóbbi hetekben minden hétvégét azzal kezdtünk, hogy kirándultunk a környékbeli erdőkbe, szigorúan Szutyival. És ha már kirándultunk, akkor gombát is kerestünk, ergo összekötöttük a kellemest a hasznossal :) No para: minden egyes gombázás után a helyi piacra mentünk, ahol hivatalos gombavizsgáló ismerősünk egyenként végig is nézte a termést. Ez a plusz fél óra azonban bőven megéri: ízletes, finom és egészséges gombákat vihettünk haza, amiből nagyszerű fogásokat készítettünk!

Gombával rakott krumpli

Hozzávalók:
1 kg héjában főtt, majd megpucolt krumpli (oké tudom: sznobéknak burgonya, hogy egyem a szívüket...)
40 dkg friss (erdei!!! a bolti csiperkének semmi íze sincs) gomba
1 fej vöröshagyma
4 főtt tojás
20 dkg sonka (sajna házi nem volt, pedig azzal az igazi!)
2 pohár (150 grammos) tejföl
10 dkg finom és friss kecskesajt
oregánó
bors

Elkészítése:
Egyszerű dolgunk lesz, semmi gond! Egy serpenyőben kevés zsiradékot hevítünk majd nosza, dobjuk bele egyszerre a vágott hagyma felét, az aprított sonkát és a nagyobb darabokra vágott gombácskákat.

Sózzuk, borsozzuk, majd süssük szépen össze.

Amíg ezzel elkészülünk a sütőt kapcsoljuk 200 C-re és nyissuk ki a hűtőt: talán lelünk benne valami számunkra is érdemeset.... Nini, egy badacsonyi szürkebarát! Nem, nem a félédes pancs, hanem az igazi, félszáraz és illatos itóka! Gyorsan zárkózzunk a konyhába mondván: most nagy füst és gőz lesz, és nem akarjuk ezzel terhelni a lakást..... Ej, de szépen néz ki ez a nedű a borospohárban! De mit is gyönyörködünk ennyit egy borban, vissza a főzéshez!

Egy szép (vagy ronda) tűzálló tálat kivajazunk (olajozunk, bármizünk), majd a karikára vágott krumpli első részét belefektetjük. Erre mehet a sült hagymás-sonkás gombaragu szép egyenletesen, majd a maradék félfőre vágott hagymával be is takarhatjuk. Nini! Ezek a gombák még fáznak! Erre csak egyetlen megoldás van: szeleteljük rá a főtt tojásokat is.
Így már bátran locsolhatjuk rá az oregánóval, sóval és borssal fűszerezett tejföl felét, majd a maradék karikázott krumplikat is tegyük a tetejére. A fűszeres tejföl másik felével locsoljuk meg, ééééés nézzünk utána mi lehet azzal a szürkebaráttal, hiszen már majdnem megmelegedett! De mi motorosok vagyunk, nem félünk semmitől, így morzsoljuk gyorsan a fűszeres tejfölre a kecskesajtot, majd az egész tálat dugjuk be a felmelegített sütőbe,

csak aztán kortyoljunk egyet (kettőt-hármat) abból a szürkebarátos pohárból. Ráérünk: 20-25 percünk van kiélvezni a bor zamatát, mert kb. ennyi idő, míg alaposan átsül az étel.

Az idő lejárta után vegyük ki az elkészült finomságot a sütőből és próbáljuk megállni, hogy azonnal neki ne essünk! Elárulom nem lesz könnyű, de bátorság! ;) Ha ehető hőmérsékletűre hűlt porciózzuk, majd adjunk hozzá plusz tejfölt és paradicsomot, de oregánóval is megszórhatjuk még. Mennyei vacsorát vagy ebédet kapunk, amit mindenki szívesen fog lapátolni.

Jó étvágyat! Ha esetleg elfelejtettétek volna, a Gombamánia első része ITT olvasható.

Legközelebb pár újabb reggeli fogást mutatok be lusta, álmosító és ráérős őszi reggelekre, délelőttökre.

Lesz itt Roqueforttal töltött füge sütve pirítós csíkokkal:

és vajon sült Ördögszekér gomba kecskesajttal, olajbogyóval:

de megosztom az egyik kedvencemet is, a fűszeres ecetben főtt pontytejet pirított kiflivel, savanyú uborkával és koktélparadicsommal....

Tartsatok velünk legközelebb is!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bretschneider detektív 2013.11.02. 09:07:28

Aztakurva! Az utolsó három receptet (bár el tudom képzelni) nagyon várom.

motoroskonyhaja 2013.11.02. 09:47:59

@Bretschneider detektív: ha rámész a blogra már várnak is az "aztakurvák" :)