Kaszáslé
2014. november 08. írta: motoroskonyhaja

Kaszáslé

Elég hűvös a november, ilyenkor mindenki tartalmasabb és melegebb ételre vágyik. Ha szeretjük a húsleves-variációkat, akkor ez az étel egy nagyon jó választás, akár vasárnap délre. Mi hagyományosan augusztus 20 körül szoktuk készíteni, de ilyen borongós időben sem lehet ellenállni a csábításnak.

l02_1.JPG


Kaszáslé

Hozzávalók:
1 l sonkalé (mi a húsvéti sonka főzőlevét tavasszal elrakjuk (fagyasztjuk) és ebből készítjük), de Bbrmilyen füstölt húslé megteszi (füstölt csülök, oldalas stb leve)
1,5-2 liter víz (attól függ mennyire sós a sonkalé)
50-60 dkg csirkeaprólék (máj, szív, láb, zúza)
30 dkg sertés húsos csont (ezt nem szoktam beletenni, de most egy hirtelen ötlettől vezérelve megtettem egy jó húsos mangalica tarjacsonttal)
30 dkg savanyú káposzta
30 dkg sárgarépa
30 dkg karalábé
20 dkg zöldbab
4 szál újhagyma
10 dkg szárzeller
6-8 gerezd fokhagyma
fél csokor petrezselyemzöld
5 dkg spárgavég (az a rész, amit a spárga készítésekor ki szoktunk dobni. Mi ezt le szoktuk fagyasztani, mert nagyon finom ízt ad a leveseknek. A főzés végén persze kidobjuk mi is)
egész bors
1 kávéskanál koriandermag
1 kávéskanál mustármag

Elkészítése:
A kiolvadt sonkalevet egy fazékba öntjük, hozzáadjuk a víz 3/4-ed részét és az összes többi hozzávalót (kivéve a petrezselymet) tisztítva. Mehet a savanyú káposzta, karikázott répa, a darabolt karalábé, zöldbab és szárzeller, a fokhagymagerezdek egészben, a spárgavégek, a bors, koriander és mustármag is. Persze a csirkeaprólékot és a csontos húst se felejtsük ki. Forraljuk fel, majd vegyük vissza a hőt, és gyöngyözve főzzük kb. 1,5 órán keresztül. Nem kell annyi neki, mintha húslevest készítenénk. Ekkor kóstoljuk, ha túl sós (vagy túl sűrű) a víz további részével felengedhetjük. Szórjuk meg aprított petrezselyemmel, rottyantsunk egyet rajta és már tálalhatjuk is.

l01_2.JPG
Jó étvágyat!

Ha kedvet kaptatok a hagyományostól eltérő húsleves-félékhez itt van pár régebbi receptem:

Csirkeragu leves

Japán marhahúsleves

Füstölt csülkös káposztaleves

A bejegyzés trackback címe:

https://motoroskonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr726877575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

objekt678 2014.11.12. 19:28:19

A tükör előtt akár önteltnek is tarthatnám magam szakács dologban, de szinte el sem tudom képzelni ezt a savanyú káposztás dolgot.
Pedig abból élek, hogy kreatívnak tartanak.
Te túlteszel rajtam.

objekt678 2014.11.12. 19:38:24

Az étel nagyon jó, de a nyelvet én lepucoltam volna, mert így nagyon rosszul mutat.

Bocs.

motoroskonyhaja 2014.11.14. 19:49:09

@objekt678: Pedig eszméletlenül finom és laktató ;)

Nem teszek túl rajtad, én egyszerűen csak szeretek főzni - és enni, Te pedig profi vagy, ami én sosem leszek (sajnos) ...

motoroskonyhaja 2014.11.14. 19:51:45

@objekt678: A nyelvet én is imádom, legyen akár sertés vagy marha. Minden formában és elkészítési módban szuper. És én is mindig megpucolom! De ebben a receptben semmi nyelv nincs, a képeket felül csirkemáj van, alatta láb ;)

objekt678 2014.12.08. 19:12:40

Bocs, kedves Motoros!
Semmilyen tudatmódosító hatás alatt nem álltam ( amúgy az első és utolsó több évtizeddel ezelőtti jointnál is az volt a véleményem, hogy ez most miért jó ) még a jóéjszakát sörömet se bontottam ki: elnéztem és nagyon.
Felületes voltam.

A receptek elején, minden nyelven csak át szoktam siklani.
Itt is csak révedeztem a képen ("nem tudok fényképezni": nem a csudát:))

Hát ez marha nagy hiba volt.

objekt678 2014.12.09. 19:50:43

Te simán elmennél egy ínyenc francia vonalon.
Van akit nevelnek, van aki csinálja és van aki így születik.
Te így születtél: ínyencnek.
Olvastam a blogodat, nagyon tetszett ez a kaja, de 12 óránál nyelvet véltem látni, felületes szemlélőként..
Szemüveget kell cserélnem.
( Járok egyébként szemészhez, nagyon kemény fiatal doktornő: ő kezeli a zöldhályogomat...)
süti beállítások módosítása