Azori szigetek - Sao Miguel 4.
2019. december 01. írta: motoroskonyhaja

Sete Cidades

Ahogy az előző részben ígértük is folytatjuk az Azori szigetek felfedezését, és elmegyünk Sao Miguel legnyugatibb csücskébe. Bemutatjuk a sziget egyik ikonikus látványosságát a Sete Cidadest (a csodás ikertavakat) és a mellette lévő Boca do Infernót, majd a környéket vesszük célba. Tartsatok velünk most is!
bork.jpgReggeli után a teraszon megittuk a kávénkat, majd körbenéztünk kicsit a sziget időjárását illetően, és már tudtuk merre is visz az utunk azon a napon. Hoppá, az egyik "nagyágyú" látványosság (Sete Cidades) éppen napfényben fürdik, irány akkor ez a csoda, amiről minden ide utazó ódákat zeng (mi is)!

Sete Cidades (Hét település)
A szigeten minden út csodálatos. Ahogy az autó kanyarog a gyönyörű tájon a cél felé az eszméletlen illatú hortenzia ösvények között, és közben ez a látvány tárul a szemünk elé.
Amire leereszkedtünk a tavakhoz, már az megért volna egy misét. A két tó különböző színű (Legoa Verde - ő a zöld és Lagoa Azul - ő pedig a kék) de közös ökoszisztémát alkotnak. Az érdekesség az, hogy nem mindig lehet látni a színek közti különbséget, pedig van, de kell az a fényviszony, ahol előjön.
A tavak mellet van egy 5 csillagos(nak indult) hotel, amit nem fejeztek be, jelenleg rendesen pusztuló állapotban leledzik, pedig a kilátás, hát az csodás onnan. Az épület elterjedt neve Szellem hotel.
dscn0811_2.JPGdscn0833_2.JPGA hotel területe körbe van véve erős, nagy betonfallal, és mindenhol ott a tábla, hogy:
dscn0812_2.JPGVeszély! Ne menj be! Hát mi mit csináltunk, mit gondoltok? Hát szépen bementünk. A bejárathoz vezető út igencsak kalandos volt (inkább nem is részleteznénk, és senkit sem szeretnénk ilyen illegális tevékenységre buzdítani, sőt: inkább lebeszéljük!), de megtaláltunk egy "kiskaput", azaz egy ösvényt, amin keresztül be tudtunk kúszni-mászni a hotel területére. NE CSINÁLJA SENKI MÁS EZT, MERT ILLEGÁLIS, ÉS  NAGYON-NAGYON VESZÉLYES!!!!!
Bejártuk a hotel teljes területét, sőt: a tetőre is felmásztunk, hiszen láttunk egy nagyon jó útmutatót az egyik emeleten (üdvözöljük a legjobb kilátásnál, ez a tetőre nyíló helyiség bejárata mellett volt):A kép jobb oldalán befalazott helyiség mellett kellett egy lyukba be-, majd felmászni, és onnan nyílott a tetőre vezető átjáró.dscn0868_2.JPG
A hotel tetejéről tényleg lélegzetelállító a kilátás. Ahogy a tavak felszínén megcsillan a napfény, ahogy a felhőátvonulások mentén átsejlik a ZÖLD a Lagoa Verde tetején, ahogy a lágyan fújó langyos szél borzolja, és egyben simogatja, kócolja a hajunkat, háááááát, az felejthetetlen, megfizethetetlen, életre szóló élmény...Az egész olyan, hogy az ember hajlamos meghatódni, pedig még vissza van a környék. A környéken pedig ott csücsül a személyes kedvencünk, a Boca do Inferno...
dscn0892_2.JPGdscn0894_2.JPGdscn0897_2.JPGdscn0899_2.JPGUgyanis a Sete Cidades nem egyszerűen két tó, hanem egy egész tórendszer, aminek része a Boca do Inferno is, de a kilátóponthoz elég meredek zarándokút vezet...
dscn0914_2.JPGdscn0924_2.JPGEgy gyönyörű erdőn keresztül:
dscn0909_2.JPGdscn0916_2.JPGA csodás látványt az azoriak mindig kombinálják egy finom grillezési, főzési lehetőséggel. Rengeteg helyen -a legszebb óceánra néző kilátópontokon is!- ott vannak az előre elkészített grillező helyek. Természetesen -mint a legtöbb dolog a szigeten- ez is ingyenes (a magyarok azért ebben is tanulhatnának tőlük. A múltkor kiszámoltam, hogy mennyibe is fájna egy szimpla nyári délutáni pancsi a Balatonon 4 főre, strandbelépővel, WC-vel, kis kajával a strandbüfében (NEM étteremben!). Ne tudjátok meg! Itt lakunk a Balaton felett, Ajkán, de nem véletlenül nem megyünk oda soha).
Van grillező/főzőhely, odakészített fa, grillrács, MINDEN, és nem lopják el, mert ez nem magyarország....  Ja, minden ilyen helyen van WC is, ingyenes, és láss csodát: ott a klotyópapír, a folyékony szappan, kéztörlő, és NINCS WC-s néni!
Olyan gyönyörű, mohával bevont grillező alkalmatosságokat volt szerencsénk látni, hogy lehidaltunk. Még csodálkoztunk is, hogy mik ezek az "ezer éves" cuccok, hiszen senki sem használja őket, ha benőtte az eszközöket a moha..
dscn0928_2.JPGimg_20190207_1111567_2.jpgAztán ezerrel kamillázni kezdtünk, mert bizony lehet hogy "ezer éves cuccok", de rendszeresen használják a helyiek étkezéshez, legyen rajta moha vagy sem.
dscn0932_2.JPGdscn0935_2.JPGAnnyira megfogott az ikertó, hogy nem bírtuk ki, és körbetúráztuk (persze nem vagyunk mazohisták, így "csak" a zöld tó esett áldozatul).
img_20190207_1339150_2.jpgA túra az egyik legnagyobb és legnagyszerűbb fénypont volt a sziget bejárása alatt. Amikor a tavat kerültük körbe vagy felmentünk 10 emelet magasba,
img_20190207_1406327_2.jpgimg_20190207_1408254_2.jpgés utána mehettünk le a mélybe,és ezt vagy százszor ismételtük meg, hiszen a startvonaltól csak kb. 2 km volt a normál út, utána jött a dzsungel ezerrel.
img_20190207_1409528_2.jpgimg_20190207_1415046_2.jpgMentünk olyan helyeken keresztül, ahol elsőre azt sem tudtuk hogy jutunk át, mert még hírmondója sem volt semmilyen ösvények.
img_20190207_1439546_2.jpgimg_20190207_1440191_2.jpgÉs olyan "utakon" is jártunk, ahol nem voltunk egészen biztosak az átkelés sikerében sem... (utólag el lehet árulni, hogy a korhadt, hiányos fadarabokbóltákolt lépcsősor még engem is elbírt)..
img_20190207_1450072_2.jpgDe az élmény és a látvány, az ÉRZÉS, a KALAND akkora volt, hogy majd' kicsattantunk a boldogságtól! És ez csak az egyik tó volt, amit körbe túráztunk!
img_20190207_1452255_2.jpgimg_20190207_1456520_2.jpgÉs ha lehet ezt az érzést fokozni, akkor irány Mosteiros és Ferraria, ahol olyan helyeket járunk be, mintha a Holdon lennénk. De -természetesen- nem ott voltunk, hanem itt a Földön, Sao Miguel legnyugatibb csücskében, az Atlanti óceán közepén.

De ez már a következő rész lesz, amiben részletesen bemutatjuk Mosteirost és Ferrariát, azokat a helyeket, ahol az óceán olyan elemi erővel lüktet és tör elő, hogy az már -szó szerint- félelmetes.

Várunk Titeket nagyon a következő részben is, üdv: Dóri és Gyuri.
Csatlakoztál már a Motoros konyhája facebook csoporthoz? Pedig érdemes!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.