Pörkölttel töltött krumpligombóc tejfölös mártással
2017. augusztus 20. írta: motoroskonyhaja

Pörkölttel töltött krumpligombóc tejfölös mártással

...avagy egy sertéspörkölt utóélete.

A napokban nagyszerű baráti bográcsozás volt, ahol egy sima sertéspörköltet készítettem. Mindenki imádta, jól is lakott tőle, és még csomagolni is tudtam a haveroknak. Igen ám, de még így is maradt a pörköltből. Most jött az okoskodás: mit is kezdjek a maradék pörkölttel így, vasárnap délelőtt? Ekkor jött a megvilágosodás egy nagyon finom kárpátaljai recept képében. 

dscf1761.JPG

Pörkölttel töltött krumpligombóc tejfölös mártással

Hozzávalók:
4 adag maradék sertépörkölt
1 kg krumpli (tudom, burgonya)
20-25 dkg liszt
20 dkg gomba
1 fej vöröshagyma
2 kis pohár (2x1,75 dl) tejföl
1 tojás
5 dkg libazsír
Bors

Elkészítése:

Krumplis tésztát készítünk. Ja, nem "olyan" krumplis tésztát :) Át is váltok inkább a burgonya szóra, hátha így egyértelműbb, tehát. A burgonyákat sós vízben megfőzzük, meghámozzuk, majd lereszeljük. Vigyázzunk, mert ilyenkor mg forróak! Elkeverjük a zsírral és a tojással. Sózzuk. Hozzátesszük a lisztet, alaposan átkeverjük, majd félretesszük pihenni, és elkészítjük a tölteléket. Felmelegítjük a maradék pörköltet. 

dscf3136.JPG

 

Amíg a pörkölt melegszik a félfőre vágott hagymát összepirítjuk a szeletelt gombával.  A felmelegített pörköltből kiszedjük a húsokat, és a hagymás gombával együtt húsdarálón ledaráljuk. A darált húst sózzuk, borsozzuk, és az egyik pohár tejföllel lazítjuk. A pörkölt visszamaradt meleg szaftjába tesszük a másik tejfölt; alaposan elkeverjük.

A burgonyás tésztát kinyújtjuk, kockákra vágjuk, mindegyik kocka közepébe teszünk a darált pörköltből. A tésztákat gombócokká gyúrjuk és forró, lobogó vízben kifőzzük. A kész gombócokat a tejfölös szaftba tesszük,  és még egyet rottyantunk rajta. Forrón tálaljuk. 

Ha valaki igényli, plusz kanál tejfölt teszünk a tetejére, és őrölt chilivel is megszórhatjuk.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://motoroskonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr4612765404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2017.08.21. 12:09:35

Pörköltös gnocci... :))
Vagy gnocchis pörkölt.

Attilajukkaja 2017.08.21. 13:10:57

A tejföl nem áztatja el belülről a gombócokat?

motoroskonyhaja 2017.08.21. 20:53:24

@Before: Igen, tulajdonképpen az :) Én Kárpátalján kóstoltam, és hidd el nagyon finom volt!

motoroskonyhaja 2017.08.21. 20:57:13

@Attilajukkaja: Nem. Ezért is kell a húsokat kiszedni a szaftos pörköltből. A gombás hagyma már önmagában lazítja a tölteléket, de a tejföl adja meg az igazi selymességét, különben túl száraz lenne a töltelék. A tejfölt persze egyéni ízlés szerint kell adagolni, nekem az 1 normál doboz adta meg a megfelelőt. Amit nem írtam a receptbe, hogy én egy jó nagy adag porított chilit és egy evőkanál 10%-os ecetet is tettem bele :)

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.08.22. 09:32:26

A palacsintát leváltottad gombóctésztára :) Tetszik!

motoroskonyhaja 2017.08.22. 21:17:18

@Andrass9: Lehet, nem tudom :) Ezt az ételt még kb. 2004-2005 környékén ettem Kárpátalján, és baromira ízlett. Akkor lekapartam a receptet, és azóta többször is készítem (van úgy, hogy a pörkölt nem maradék, hanem direkt ehhez a kajához készítem :) )

Before · http://azbeszt.blog.hu 2017.08.23. 06:19:40

@motoroskonyhaja: persze, elhiszem, csak vicceltem. :)
Hiába ugyanaz az alapanyag, a gombával, tejföllel való felütés eleve eltolja az ízeket, a darálás meg a textúrát is, szóval nyilván más étel lesz belőle.

Attilajukkaja 2017.08.24. 18:42:54

@motoroskonyhaja:
"Amit nem írtam a receptbe, hogy én egy jó nagy adag porított chilit és egy evőkanál 10%-os ecetet is tettem bele :)"
Köszi a választ! A recept kipróbálásra vár. :o)))
süti beállítások módosítása