Grillkolbászos céklaleves
2016. szeptember 09. írta: motoroskonyhaja

Grillkolbászos céklaleves

Ez a Motoros megint megőrült! Mit keres egy céklalevesben -ami hagyományosan orosz, ukrán vagy lengyel- nürnbergi grillkolbász...? Hát úgy, hogy finom, ráadásul most a Pennyben annyiért tudtam megvenni, mint egy soproni felvágottat. Nem tudom hogy csinálják, nem is érdekel, de a legjobb minőséget kaptam meg a legjobb áron. Nosza: készítsünk egy fúziós ételt, ami friss, könnyű, egyszerű és baromi finom! Így ősz elején, ebben az indián nyárban egyszerre frissítő, hűsítő, laktató és nagyon jól esik!
Nem, ez nem a jól ismert céklaleves, amit a legtöbben borscsként ismernek. Ez valami más, ez valami új!

Amúgy, ha a hagyományos borscsra éheznél itt olvashatod a receptet hozzá.

dscf3611.JPG

Grillkolbászos céklaleves

Hozzávalók:
40 dkg pucolt, nyers cékla (én vegyszermenteset használtam, sajnos biot nem sikerült szereznem)
40 dkg húsos sertéscsont (én egy sima húsos tarjacsontot használtam)
15 dkg hámozott és darabolt krumpli (tudom: burgonya - veszprémgalsai, vegyszermentes házi)
10 dkg karikázott sárgarépa -egy szép szál- (én bio sárgarépát használtam hozzá)
6 db nürnbergi fehér grillkolbász, szépen karikázva (ez kb. 10 dkg)
1 liter kaszáslé (azaz olyan lé, amiben a nyers, füstölt sonkát főzzük puhulásig- ezt én rendszeresen lefagyasztom, és különböző levesek, mártások alapjául használom)
10 dkg pucolatlan spárgavég (én a spárgaszezonban mindig levágom a spárgák fásabb végét és lefagyasztom. Tökéletes ízesítője  bármilyen levesnek)
Bors


Elkészítése:
Mi sem egyszerűbb ennél! Gyakorlatilag fogjunk meg mindent, amit megpucoltunk és felszeleteltünk, majd tegyük egy szép nagy fazékba. Borítsuk rá a fagyasztott kaszáslét. A pucolatlan spárgavégeket legegyszerűbb egy muszlin kendőbe (vagy gézlapba) csomagolva a levesbe tenni, mert úgy egyszerűbb az eltávolításuk, de én szeretem a kihívásokat :)

dscf3567.JPG

Sózzuk, borsozzuk, tegyük hozzá a húsos csontot, majd lefedve főzzük puhára. Kelleni fog még bele kevés sima víz is: kb. max. 5 dl. Amint a kaszáslé felolvadt látni fogjuk azt, hogy mennyi víz kell ahhoz hogy ellepje az ételt. A puhulást pedig úgy lehet mérni, hogy a legkeményebb alapanyag puhulását nézzük, tehát a darabolt céklát vegyük górcső alá. Ha az puha, akkor minden más puha. Ez kb. 1 óra főzést jelent.

dscf3569.JPG

Ekkor kóstoljuk, ha kell még sózzuk (kelleni fog!), és most tegyük bele a karikára vágott nürnbergi fehér grillkolbászokat is.

dscf3573.JPG

További 6-8 percig rotyogtassuk, majd húzzuk le a tűzről, mert a levesünk elkészült. Tálalás előtt halásszuk ki belőle a pucolatlan spárgavégeket (ha ügyesek voltunk csak a muszlin kendőt vagy a gézlapot kell). A küldetésüket teljesítették, azaz nagyszerű ízzel gazdagították a levest, ők maguk viszont fásak, így nem ehetők.

dscf3605.JPG

Porciózzuk ki a levest, és faljuk be azon melegében, mert így finom igazán! Ha nagyon vagizni szeretnénk, kevés kovászos uborkalével, vagy alap -azaz a sima- Tabascóval locsoljuk meg, és úgy kínáljuk. Finom friss fekete kenyér (nem a malátával színezett, barnának vagy rozsosnak mondott...) elengedhetetlen hozzá!

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://motoroskonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr7611690679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A fickó 2016.09.09. 21:58:24

Muszlim kendő. :D Akarod mondani muszlin ...

motoroskonyhaja 2016.09.10. 09:13:59

@A fickó: :D Ez a sok politika, hehe. Köszönöm, javítottam :)
süti beállítások módosítása