Vörösboros gombapörkölt kétféle salátával
2015. április 22. írta: motoroskonyhaja

Vörösboros gombapörkölt kétféle salátával

Imádom a gombát (de ez szerintem ki is derült az eddigi posztjaimból :). Ma szerencsés helyzetben vagyok, hiszen -ki tudja mióta- egymás után két szabadnapom is van, így mi sem volt természetesebb, mint itthon sütni-főzni kikapcsolódásképpen.

A gombapörköltet igazából erdei gombákból szeretem, de most -idő híján- boltit használtam hozzá. Ennek ellenére az étel pikáns, fűszeres, és nem nokedli vagy más jár hozzá, hanem kétféle saláta a friss kenyér mellé.

 dscf9181.jpg

 

Gombapörkölt kétféle salátával

Hozzávalók:
50 dkg csiperkegomba
30 dkg laskagomba
2 dl száraz vörösbor
10 dkg füstölt szalonna (NEM főtt-füstölt! Én szabadtartású mangalica szalonnát használtam hozzá)
1 fej vöröshagyma
1 fej lilahagyma
1 fej (!!!) fokhagyma
3-4 szem édes koktélparadicsom
1 db tv paprika
4-5 babérlevél
8-10 szem borókabogyó
2 evőkanál fűszerpaprika (bogyiszlai, más nem játszik)
1 mokkáskanál őrölt kömény
Bors

Elkészítése:
Fogjunk egy poharat, izé fazekat.... és tegyük fel a tűzhelyre melegedni. Dobjuk bele az aprított szalonnát, és engedjük ki a zsírját. Amikor a szalonna üvegesre pirul mehet bele a kétféle hagyma félfőre vágva. Szórjuk rá az őrölt köményt (hiszen az zsírban oldódik),

dscf9155.jpg

és kevergessük, míg a hagyma is üveges lesz. Jöhet is az edénybe a kétféle gomba szintén darabolva (nem kell aprítani, elég falatnyi darabokra vágni!)

dscf9158.jpg

Jó soknak tűnik (majd' kidagad az edényből) de rá se rántsunk, hiszen sózás és borsozás után össze fog esni. Amint a gombák összeestek szórhatjuk is a tetejükre a paprikát, majd egy pici vörösbort az ételre. Tényleg csak kicsi kell, hogy a fűszerpaprika ne keseredjen meg (kb. 0,5 dl). Keverjük át a pöreszt, majd rottyantsunk egyet rajta.

dscf9160.jpg

A képen lehet látni, hogy a gombák szépen összeestek, mehetnek hozzá a fűszerek!

dscf9164.jpg

Tegyük bele a zúzott borókabogyót, a babérleveleket és a szintén zúzott fokhagymát.

dscf9168.jpg

Pár perc rotyogás után dobjuk az ételhez a darabolt paprikát és paradicsomot is; és öntsük fel a maradék borral plusz 4 dl vízzel. Tudom, most jönnek majd az okosok, hogy mi a frásznak koktélpari bele (biztos vagizik a gyerek), hiszen sokkal jobb a sima. Ez így is van! De mutasson már valaki áprilisban napérlelte paradicsomot nekem....

Amíg a pörköltünk készül készítsük el a salátákat. Ma voltam olyan szerencsés, és kaptam új fejeskáposztát, amit imádok. Persze a káposztát önmagát is szeretem, de az új fejes káposzta zamata mindenek felett van! Kétféle salátát készítettem az ételhez. Mindegyik nagyon finom, de gondolni kell azokra is, akik vigyáznak a vonalaikra. Az első saláta az én személyes kedvencem: 50 dkg új fejeskáposztát vékonyan felcsíkoztam, sóztam, borsoztam, majd adtam hozzá két csomó aprított kaprot (ez így áprilisban annyit jelentett, hogy egy doboznyi fagyasztott kaprot adtam hozzá). Összekevertem annyi tejföllel, hogy krémes állagot kapjak, majd bedugtam a hűtőbe, amíg a pöresz elkészül.

dscf9176.jpg
A másik saláta klasszikus, azoknak, akik vigyáznak a vonalaikra. Ehhez két csomag vegyes salátát használtam 1 fej lilahagymával és két gerezd fokhagymával. Hozzáadtam 8 szem darabolt koktélparadicsomot, meglocsoltam kevés bio repceolajjal, normális modenai balzsamecettel és kevés Chipotle szósszal. Sóztam, borsoztam, majd őt is hűtőbe dugtam.

dscf9175.jpg

A tálalásnál az általam sütött teljes kiőrlésű kenyeret adtam a saláták mellé. Jó étvágyat!

dscf9183.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://motoroskonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr127389148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Judit Erdős 2015.04.22. 16:45:35

ki fogom próbálni.
Köszönöm

motoroskonyhaja 2015.04.22. 18:51:52

@Judit Erdős: Nem fogsz csalódni benne! ;) Ha szereted tehetsz hozzá krumplit is, én is szoktam így készíteni.

n3spr3ss0 2015.04.23. 14:28:29

Pöri,meg koktélpari.Ezek mi a francok?Mindnek van tisztességes neve.

motoroskonyhaja 2015.04.24. 20:43:00

@nespresso: Igen van. Azok, amiket idéztél is, hiszen nekem van ám szókincsem ;)
De egy mobcsitelcsin is megumcsizhatjuk a szitut, ha gondolod, csak csörizz :D

motoroskonyhaja 2015.04.24. 20:56:02

@nespresso: Amúgy "pöri" kifejezés egyszer sem volt a posztban, csupán "pöresz", de ebből ne csinálj problémát magadnak... :D
süti beállítások módosítása