Spárgázzunk egy jót - 10 perc alatt!
2013. május 03. írta: motoroskonyhaja

Spárgázzunk egy jót - 10 perc alatt!

Nem, nem a jó öreg van Damme mutatványára gondoltam, hanem egyszerűen egy finom, gyorsan elkészíthető ételre, ami nem is olyan drága, mint hinnénk. Sokat papolnak mostanság az idény-slágernek számító spárgáról, lássuk hát én mit is dobtam össze belőle, mindössze 10 perc alatt:

sparga.JPG

Zöldspárga ropogós baconnel parmezán mártásban

Hozzávalók:
2 csomag zöld spárga
12 szelet bacon (sima füstölt, a főtt-füstölt itt nem játszik!)
1 dl csirkehúsleves
5 dkg parmezán
0,5 dl tejföl

bors

Elkészítése:
A spárgák alsó 3-4 centijét levágjuk, majd egy liter vízbe dobjuk. Felforraljuk. Amíg hevül a víz forrósítunk egy serpenyőt. Ebben kisütjük a bacon szeleteket szép ropogósra. Addigra a víz is felforr. A forró vízbe dobjuk a spárgákat (abba, amiben már fő a spárgák alja), sózzuk, borsozzuk. A sült bacont tálra tesszük és melegen tartjuk. Visszamaradt zsírjába öntjük a csirkehúslevest, pillanatok alatt fel fog forrni. Ekkor belereszeljük a parmezánt, és ahogy elolvad le is húzzuk a tűzről. Most keverjük bele a tejfölt. Kóstoljuk, ha kell sózzuk. Mostanra kb. 5 perce forr a spárga. Szedjük ki (a spárga alsó részeit hagyjuk a lében, pompás ízű levest fogunk kapni belőle 15 perc múlva. Tésztával dúsítva nagyon finom lesz!) Jöhet a tálalás: a spárgákat tányérra tesszük, rákanalazzuk a mártást, és ropogós baconnel koronázzuk.

Egyszerű, gyors, finom, egészséges. Kell ennél több? ;)

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://motoroskonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr745280073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.05.04. 17:49:12

A spárgát sós-cukros vízben ajánlatos főzni.

motoroskonyhaja 2013.05.04. 19:02:34

@Mitzi von Küche: És miért is? ;) Mert így olvastad valahol? ;) A spárgát (mint egy csomó mást) a felhasználás módja szerint illik előkészíteni. Nem mindegy a spárga fajtája sem (a fehéret pl. illik meghámozni), és nem mindegy minek készíted el. Ezért is nem sós-cukros vízben készítettem elő...

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.05.05. 11:45:17

A válasz kissé pökhendi. Tehát: azért, mert én így készítem már jó sok éve és így ízlik azoknak, akiknek készítem gyakorta (és ismereteimet nem netes oldalakról szereztem...). További sikereket.

motoroskonyhaja 2013.05.05. 13:55:05

@Mitzi von Küche: pedig nem annak szántam, azért vannak ott a smile-k. Ha mégis így érezted mea culpa.

Pont ezért is kérdeztem, hogy miért is, mert -szerintem- az elkészítési mód adja meg azt, hogyan is készítsük elő az adott alapanyagot. Pl. egy normál rizst általában sósan készítjük, de egy rizses desszerthez nem ugyanúgy készítem elő, és sushihoz is máshogy. ;)
süti beállítások módosítása