Tejszínes-kapris pappardelle dupla rákhússal
2017. július 09. írta: motoroskonyhaja

Tejszínes-kapris pappardelle dupla rákhússal

De az is írhattam volna, hogy könnyed, nyári vasárnapi ebéd az élővizek minden zamatával :)

Ebben a rekkenő hőségben minden ember valami könnyű, gyorsan és egyszerűen elkészíthető vasárnapi ebédre vágyik, ahogy az egyszeri Motoros is! Kánikula? Kezdődjön akkor az ebéd az egyik kedvenc levesemmel (kombu miso shiru), utána pedig valami vizes ízorgiára vágynék. Vizes ízorgia? Egyértelmű volt, hogy olyan tésztát készítsek, amit többféle rákkal, kapribogyóval, citrommal, tejszínnel és fokhagymával ízesítek. Hamar elkészül, laktató és nagyon finom!dscf5930.JPG
Dupla rákhúsos tejszínes-kapris pappardelle

Hozzávalók:
20 dkg Királygarnéla pucolva, nyersen
10-15 dkg folyami rák pucolva
2 dl habtejszín (minimum 30%-os)
8-10 szem kapribogyó
4 gerezd fokhagyma
Fél citrom
Opcionálisan kevés (vagy sok) chili
Ízlés szerint valódi parmezán
Bors

40 dkg frissen kifőtt pappardelle tészta

Elkészítése:
Körbenéztem a fagyasztómban, és integetett belőle jópár darab folyami rák, mellettük pedig találtam egy nagy adag nyers királygarnélát. Az alapanyag megvan, már csak el kell készíteni! 
Az egész ebéd elkészítése sokkal kevesebb időt vesz igénybe, mint az itthon megszokott vasárnapi húsleves és rántott hús sült krumplival és tejfölös ubisalival.
Annyire egyszerű az elkészítése, hogy még én is belepirulok :) Pici zsiradékot hevítünk egy serpenyőben, éppen csak legyen elmaszatolva a serpenyőn. Beledobjuk a szeletelt fokhagymát, majd rázuttyantjuk a pucolt rákokat. Sózzuk, borsozzuk, majd addig pirítjuk, míg a rákok rózsaszínűek nem lesznek, ez kb. max. 2 perc.

dscf5917.JPGFakultatív módon a pirítás után -és a tejszín előtt- adhatunk az ételhez fél deci normális száraz fehérbort is, meg fogja hálálni! Hozzáöntjük a tejszínt és beledobjuk a darabolt kaprit. Ha szeretnénk most adjuk hozzá a chilit is.

dscf5922.JPGÖsszekeverjük, kóstoljuk, igény esetén sózzuk még picit. Ráöntjük az időközben kifőtt pappardellét. Ha kell, most szórjuk hozzá a reszelt parmezánt is.
dscf5926.JPGAlaposan átkevejük, majd húzzuk le a tűzről, mert elkészültünk. Semmi faxni, semmi sallang, ennyi. Azonnal  tálaljuk.

dscf5930_1.JPG Díszítésként megszórhatjuk kevés petrezselyemmel, és rácsorgathatjuk a citromot is. 

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://motoroskonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr3112650565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.07.10. 10:14:58

Ez jó! Márcsak az én hűtőmet is rá kéne beszélni, hogy folyami rákot is őrizzen nekem ...
Egy gond van csak: az olaszok megölnének a sajt használatáért egy vizes orgiában :)

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2017.07.10. 12:15:05

A bor rendben van, de a sajtot mellőzném - persze de gustibus...

motoroskonyhaja 2017.07.10. 16:54:04

@Andrass9: @nagypapi: Csak két mondatot idézek a posztból: "Ízlés szerint valódi parmezán", "Ha kell, most szórjuk hozzá a reszelt parmezánt." Tehát nem kötelező :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2017.07.11. 11:14:56

@motoroskonyhaja: Nem kötelező, de én is szeretem...
Van héjas folyami rákom a mélyhűtőben, de előzetes tisztításához az enyémnél több türelem kell.

motoroskonyhaja 2017.07.11. 18:43:07

@Mitzi von Küche: Szerintem is kiemeli az étel ízét, ezért is javasoltam, persze nem kötelező jelleggel. Nekem is egész folyami rákjaim voltak a fagyasztóban, és igazad van, nem egyszerű megpucolni őket, én is megszenvedtem velük :) Hozzájuk képest a garnélapucolás maga a felfrissülés és egyszerűeség :)
süti beállítások módosítása