Spárgás-medvehagymás omlett
2017. április 09. írta: motoroskonyhaja

Spárgás-medvehagymás omlett

Mennyivel jobban indul egy-egy nap, amikor valami finom és kényeztető kerül reggelire az ember hasába. Sokan egyáltalán nem reggeliznek, pedig nagyon fontos lenne. Legtöbben azzal magyarázzák, hogy nincs idejük rá. De akkor miért van idő egy fornettiért vagy társaiért plusz x percet sorban állni a munkába menet az árusnál, esetleg beugrani valami boltba ezért-azért inkább, mint otthon ennyi idő alatt elkészíteni egy sokkal egészségesebb is izgalmasabb fogást, amit ráadásul együtt fogyaszthat el a család?

Egy gyors, finom és egészséges reggeli nagyban hozzájárul a jó hangulatunkhoz, beállítja a vércukorszintet és még sorolhatnám a jó tulajdonságait. Itt a medvehagyma-, és már kezdődik a spárga szezonja is. Kezdjük végre normális reggelivel már a holnapi, hétfő reggelt! A testünk meg fogja hálálni!

dscf5313.JPGSpárgás-medvehagymás omlett

Hozzávalók:
8 szép tojás (én háztájit használok, lehet is látni az omlett színén)
8 szál spárga (én a zöldet jobban szeretem)
1 szép nagy Monte rosa pardicsom (az a helyes kis rózsaszín fajta)
4 levél medvehagyma (én magamnak szoktam szedni)
4 dkg sajt (én Gmundner Berg Premiumot használtam hozzá)

Elkészítése:
Ennél aztán semmi sem egyszerűbb! A megtisztított spárgákat forró sós vízbe tesszük főni, kb. 5 perc elég is lesz nekik. Közben előkészülünk az omletthez: a tojásokat felverjük (személyenként 2 tojással és 2 szál spárgával számolunk) és ízlés szerint sózzuk, felszeleteljük a paradicsomot, felaprítjuk a medvehagymát és felszeleteljük a kenyeret (én teljes kiőrlésű bagettet használtam hozzá). Lereszeljük a sajtforgácsokat is. Ez mind annyi idő alatt kész, amennyi a spárgának kell.

Felteszünk egy serpenyőt egy másik lapra, hadd melegedjen. Addig leöntjük a spárgákról a főzővizet (de el is tehetjük, hiszen nagyszerű leves alapanyag válik belőle). A zöldségeket most nem hűtjük le (nem is kell, hiszen tovább fogunk velük dolgozni, ezért is csak 5 percig főztük őket).
A forró serpenyőbe tesszük a spárgát (akinek nem tapadásmentes vagy kerámia serpenyője van, az kevés zsiradékot tegyen előtte bele), majd ráöntjük a felvert tojást. Ízlés szerinti keménységűre sütjük az omlettet (én lágyabban szeretem), majd csak tálalni kell. Megszórjuk a medvehagymával, paradicsomkarikákkal és a sajtforgácsokkal díszítjük. Jöhet mellé a kenyér és kész is a reggelink.

A végére még egy gondolat: a medvehagymát azért nem keverem bele a tojásba, mert a medvehagyma akkor értékes csak, ha nem hőkezeljük. Ezért is szórtam a kész omlett tetejére :) Sosem értettem azokat az embereket, akik tésztákba, pogácsákba, krémlevesekbe teszik, hiszen akkor pont a medvehagyma értékeinek mondhatnak búcsút -ergo simán bármilyen hagymával készíthetnék az adott ételt- hiszen akkor csak a választott hagymaféle különböző íze adna változatosságot neki...

dscf5309.JPG

Egészséges, finom, tápláló, friss, rostdús, és tele van a szezon jellegzetességeivel. Hogy drága-e? Nem. Az egész reggeli négy főre tokkal-vonóval bőven kijön 750-800 Ft-ból. Fejenként maximum 200 Ft, de mennyivel másabb is ez, mint 10-15 dkg fornetti, ugye?

dscf5307.JPG
Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://motoroskonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr8512411881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A fickó 2017.04.09. 21:41:47

"Sosem értettem azokat az embereket, akik tésztákba, pogácsákba, krémlevesekbe teszik, hiszen akkor pont a medvehagyma értékeinek mondhatnak búcsút, ergo simán bármilyen hagymával készíthetnék az adott ételt..."
Azért egy medvehagyma krémleves, nem olyan ízű, mint egy fokhagymakrémleves,a pogácsába sem tehetünk fokhagymát stb. Van az az eset, amikor pont leszarjuk az "értéket" egy zöldségnél. Ezzel nem azt mondom, hogy mindenkor főzzük rongyá a zöccségeket, de nem ördögtől való néha mértékletes hőkezelés. :)
Ha valaki, akkor én nagyon gerjedek bármi agyonfőzésére, főleg amióta sok mindent magamnak termelek igyekszem lehetőség szerint 6 órán belül elfogyasztani a minél több zöccséget, a többit fagyasztom. Számomra ez a frissesség megfizethetetlen. Újabb szintet léptem velük a főzéseimkor, mert piacon ilyeneket nem veszel. Sok a munka a kertel, de legalább nem tespedek el. :)
A zöldspárgát a helyedben vajon párolnám, szintén 5 perc, de nem oldódik ki az íz, majd ugyanabban a serpenyőben a tojás is elkészülhet. :) Én már ilyeneket tolok reggelire, aztán majd jön a friss bok csoj, zöldfűszerek, borsó, cukkini, meg amit mindig frissen ad a kertem. :)

motoroskonyhaja 2017.04.10. 18:39:15

@A fickó: Igen, ki is egészítettem a mondatot, köszi, hogy jelezted! Arra szerettem volna felhívni a figyelmet, amitől az utóbbi években újra fel lett fedezve a medvehagyma: azaz az egészséges oldalára. Mert az csak akkor működik, ha nem főzzük-sütjük mindenfélébe. Nagyon sok olyan posztot olvastam, ahol egekig magasztalják, mint a tél utáni nagyszerű vitaminforrást, aztán 180 fokon 20 percig sütik :) ÉS így az ízen kívül az egekig magasztalt egészséges hatásából gyakorlatilag semmi nem marad :)

Irigyellek a kertedért, még ha sok munka is van vele! Én is azóta értékelem igazán a valódi friss alapanyagokat, amióta én is termesztem. Egészen más íze van, ráadásul nincs jobb érzés, mint kimenni, leszedni a paradicsomot vagy paprikát, bevinni, megmosni és már eheti is az ember. Bár nekem jóval kisebb a terület, így évről-évre nagyon meg kell gondolnom mit is ültetek. Idén teljesen át is terveztem az egészet, remélem bejön a számításom :)
A vajon párolás is nagyon finom, én is szeretem, de a poszt célja az volt, hogy minél egyszerűbben el tudják készíteni az emberek.
süti beállítások módosítása