Tejszínes zellerkrémleves egyszerűen
2017. február 05. írta: motoroskonyhaja

Tejszínes zellerkrémleves egyszerűen

A zeller elég megosztó étel - szerintem. Sokan csak muszájból használják - pl. húslevesbe tesznek belőle egy-egy darabot, aztán gyakorlatilag kifújt a tudomány. Pedig nagyon finom, egészséges és olcsó is, használjuk hát minél többször fel. Én imádom, és rendszeresen készítem is. Most pl. egy teljesen egyszerű tejszínes zellerkrémleves formájában varázsoltam magam elé.

dscf4834_1.JPGTejszínes zellerkrémleves friss újhagymával és pirított vöröshagymával

Hozzávalók:
50 dkg tisztított zeller
1 dl habtejszín (nem édesített)
1,2 l csirkehúsleves, vagy alaplé (én ÍGY készítem az alaplevet)
Fél fej vöröshagyma
Fehérbors

Elkészítése:
A hozzávalókból is látszik, hogy tényleg egyszerű a recept. Semmi mást nem kell tennünk, mint a csirkealaplébe szórni a finomra vágott vöröshagymát, és a durva kockára vágott (előtte megtisztított) zellerdarabokat. Ízlés szerint megborsozzuk, majd felkapcsoljuk a hőt. Mikor a leves felforrt, vegyük vissza takaréklángra, és lefedve gyöngyözve főzzük addig, míg a zeller meg nem puhul. Ha a zeller kellőképpen puha fogjunk egy botmixert, és alaposan turmixoljuk össze az alapanyagokat. Jöhet a kóstolás, most lehet sózni, ha nem lenne elég sós. Kóstolás után öntsük hozzá a habtejszínt, keverjük el és már el is készültünk vele!

Tálalásnál szórjuk meg friss újhagyma zöldjével és pirított vöröshagymával. Íme. Egyszerű, gyors, finom és laktató. Ha szeretnénk gazdagíthatjuk pirított zsemlekockával, normálisabb aromás sajttal, vagy -ahogy én is tettem- őrölt chilivel. Friss citrommal locsolva is nagyon jó tud lenni!dscf4830.JPG

Természetesen rengeteg módon elkészíthetjük a zellert, én is imádom másképpen elkészítve is.

Levesként pl. így is szeretem: Fehérboros zellerkrémleves kardamommal, parmezánnal és friss petrezselyemmel

Nagyon jó főételként is: Egyben sült zeller pecsenye módon

Természetesen köretként is imádom: Balzsamecetben sült tarja szójaszósszal és sült zellerrel

De keleti módon elkészítve is nagyon finom: Pirított zöldségtál fényezett csirkemellel

Jó étvágyat!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://motoroskonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr3612185158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása