Kutyabarát helyek - Fék étterem, Balatonakali
2016. március 02. írta: motoroskonyhaja

Írhatnám azt is, hogy Fékezz le, egyél egy jót, miközben a kutyád is veled van! Sokszor és sok helyen keresi a hozzám hasonló ember azokat a helyeket, ahová kis kedvence is bevihető. Sajnos azt kell mondjam itthon nagyon kevés hely van, ahol kutyával együtt élvezheti a gasztronómiát (vagy csupán egy egyszerű, hétköznapi étkezést) egy-egy vendég. Ez a poszt is azért íródott, hogy megkönnyítse azoknak a dolgát, akik kutyával együtt szeretnének egy jót enni.
Voltunk már kutyabarát helyen, amit meg is írtunk (talán emlékeztek még, de ha nem ITT olvashatjátok). Elhatároztuk, hogy feltérképezzük azon hazai helyeket-éttermeket, akik szívesen látják a házi kedvencekkel érkező éhes vendégeket.

Az étterem (de nyugodtan írhatom azt is, hogy komplexum) könnyen észrevehető. Együtt van egy ABC, Szolárium, Dohánybolt, Cukrászda, és egy termelői piac is - az étterem mellett, persze. Nagyon jó elgondolás :)
A Piac felirata külön tetszett:

De most vissza az étteremhez. Sokáig bolyongtunk a neten, hol is ehetnénk Szutyival együtt, ahol nem kinézik, hanem vendégként fogadják őt. Az étterem nem okozott csalódást. Családias, kellemes környezetbe csöppentünk, ahol hétköznaponként is sok vendég van - pedig februárt írunk!

A pincérek kedvesek  és figyelmesek, gyorsan dolgoznak, és Szutyi is hamar megtalálta a helyét.

Az étlapon hagyományos ételek találhatók, de rögtön feltűnt a sokéle tócsni, mint különlegesség. Ki is próbáltunk párat, persze én előtte azért betoltam egy csésze halászlét. A leves kimondottan pozitív csalódás volt. Kezdve azzal, hogy nem Erős Pistát vagy társait hozták mellé, hanem helyi, házi őrölt csípőspaprika port. A pincérnő külön felhívta a figyelmem arra, hogy vigyázzak vele, ez nem csak a nevében erős! Tényleg olyan is volt: igazi, Matula-féle őrölt paprika, ami még nagyobb magasságokba emelte a halászlé ízét. Érdekes volt ez a halászlé abból a szempontból is, hogy a hal nem volt iszapízű, a lé pedig karakteres, de mégis selymes. Régen ettem ilyen finom halászlét étteremben!
És csak most jöttek a tócsnik...

Chili Fokhagymás-tejfölöst (ahogy az étlapon is írták: Anticsók!) kért füstölt sajttal dúsítva,

én a Vándor cigány mellett döntöttem, ami egy szalonnás-hagymás-tejfölös alapon kínált tócsnit rejtett cigánypecsenyével, és pirított hagymával turbózva.

Ami lényeges még: egyik tócsni sem volt olajos, zsíros, pont olyan volt, amilyennek lennie kellett. A zsírtól (olajtól) csöpögő tócsnik nehezek, ezért nem is szereti sok ember, de itt ez nem játszik, ahogy írtam is.

Persze ezt is megszórtam a házi csípős paprikával :)
Nem lehet megkerülni azt a tényt sem, hogy az étteremben többféle házi szörpöt is kínálnak. Eper, málna, bodza, csak hogy az ismertebbeket említsem. Én a klasszikus málnaszörp mellett döntöttem - és nem bántam meg! Fél lityó megfelelő mennyiség volt az ételekhez.
A kiadós ebéd után jöhetett a desszert. Persze ezeket elvitelre kértük, hiszen nem volt már hely a hasunkban, de nagyon rákívántunk :)
A több évadot átölelő ország tortái mellett végre újra ehettem egy normális puncs szeletet és egy szintén jó dobos tortát is, amit nem rontottak el piskótatésztával és gagyi krémmel. Szutyi is nagyon meg volt elégedve a választékkal...

Szóval ha  Balaton északi partján jártok kutyával, ne felejtsétek el útba ejteni a Fék éttermet! Persze nem Fine dining, de egy sima ebédhez vagy vacsorához nagyszerű választás!

Fék étterem elérhetősége ITT

Ha legközelebb arra járunk, biztosan újra be fogunk térni!

P.S: Szutyi ajánlásával :)

Ha van még olyan hely az országban, ahol kutyával együtt élvezhető egy étterem kínálata bátran jelentkezzen, elmegyünk, és megírjuk a tapasztalatainkat!
Várjuk a leveleket, hiszen a célunk az, hogy minél nagyobb körben népszerűsítsük ezeket  helyeket.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.