Főtt hús zsemlemártással
2015. március 21. írta: motoroskonyhaja

Főtt hús zsemlemártással

Itthon a hétvége királya a húsleves, a legtöbb ember azt készíti vasárnaponként. Vannak, akik a hússal együtt eszik a levest, mások csak magát a zöldséges lét fogyasztják, és utána jön a főtt hús -mintegy köztes fogásként- különböző mártásokkal, amik közül a legnépszerűbb a fokhagymaszósszal illetve a krémes tormával befalt husi.

Én most egy nem annyira ismert (ellenben nagyon finom, olcsó és roppant egyszerű) mártást mutatok nektek, amit anno Zala megyében tanultam.

z01_1.JPG

Főtt hús zsemlemártással

Hozzávalók:
1 kg főtt hús tisztán (én gyönyörűen dundi pulykanyakat használtam hozzá - olcsó és nagyon finom, de nagyon jó más húsos csontból is, pl tarja, orja)
2 db zsemle
2 gerezd fokhagyma
5-6 dl az általunk készített húslevesből (mohók lesznek a zsemlék)
1,5-2 dl kefir, tejföl vagy habtejszín (ki mivel szereti)
Bors


Elkészítése:
Mi sem egyszerűbb, ahogy szoktam is írni. De tényleg, mikor volt a blogomon bonyolult recept? Ugye, hogy soha? :) Csak akarat kell -egy első lépés- és máris olyan ételeket ehetünk, hogy csak na! Na de vissza a kajához! Először -ahogy vasárnaponként szokta mindenki- készítsük el a húslevesünket az általunk preferált hússal és zöldségekkel.

z02_1.JPG

Ha a leves kész jöhet a mártás. Akár szikkadt a zsemlénk akár friss fogjuk meg őket és szépen kockázzuk fel, majd tegyük egy sütőlemezre. Toljuk 200 fokra előmelegített sütőbe őket, míg szép aranybarnára nem pirulnak. Ha szép ropogós-pirosak szórjuk egy tálba a kockákat,

z03_1.JPG

majd szépen kezdjük el rákanalazni a húslevest. Ahogy írtam is ezek a zsemlék nagyon mohók lesznek, és -mint egy szivacs- inni fogják a levest. Nem baj, ha a merőkanállal 1-1 darab répa vagy más is belepottyan az edénybe, az csak gazdagabbá teszi az ízt. Fogjunk egy krumplinyomót (vagy törőt, ki hogy ismeri) és szépen kezdjük el áttörni az egészet. Lustábbak nyugodtan dobáljanak mindent egy turmixgépbe és nyomják meg a gombot, akkor sokkal simább, krémesebb mártást fognak kapni, de én jobban szeretem a rusztikus megoldásokat. Amikor látszik, hogy a zsemlék nem szívnak magukba több levet (ezért kell merőkanalanként nyomatni) törjünk az egészre ízlés szerint borsot, és nyomjuk rá a fokhagymákat.

z04_1.JPG

Keverjük át a masszát, majd kezdhetjük adagolni a kedvenc fehérségünket (kefirt, tejfölt vagy habtejszínt). Én házi kefirrel készítettem. Mindig csak pár kanállal tegyünk a masszába majd keverjük el, így látni fogjuk hogy elég-e, vagy kell még bele egy kevés.

z05_1.JPG

Ha már nem kell bele több anyag kóstoljuk, és most sózhatjuk, amennyiben szükséges. Jöhetnek a főtt húsok: halmozzuk tálra vagy porciózzuk (ki hogyan szokta) és tegyük mellé a mártást. Én normális mustárt (orosz, ukrán, örmény, bolgár vagy angol) szoktam kínálni mellé, illetve többféle csípős szószt is, nagyszerűen kiegészítik a mártást. Nem lehet betelni vele!

z07_1.JPG

Jó étvágyat!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://motoroskonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr287288753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása