Vendvidéki gasztrokalandok
2015. január 18. írta: motoroskonyhaja

Mindenki rettegve várja a januárt, hiszen akkor vége az ünnepeknek és az otthon töltött napoknak is. Mi nem így vagyunk vele, hiszen évről-évre januárra időzítünk egy adag szabit, és olyan helyre megyünk, ahol valódi pihenésben lehet részünk. Ebben az évben a Vendvidéket látogattuk meg, annak is egyik legbájosabb gyöngyszemét: Kétvölgyet. Nagyszerű helyen laktunk, és házigazdáink olyan ételeket varázsoltak elénk, hogy csak tátottuk a szánkat. Ettetek már narancsos-mustáros kacsalevest erdei gombákkal és kacsatöpörtyűs maceszgombóccal? Nem? Akkor még van mit bepótolnotok, és el is árulom, hogy hol tehetitek meg.

A Vendvidék (vagy Rábavidék) az ország nyugati csücskében, Vas megyében, a Szlovénia és Ausztria közötti ékben található, az Örségi Nemzeti Park szerves részeként. Gyakorlatilag karnyújtásnyira található mindkét szomszédos ország, persze mi éltünk is a lehetőséggel és kiruccantunk mindkét helyre.

Szeretünk olyan helyen pihenni, ahol saját, vagy helyi alapanyagokból, a tájegységre jellemző ételeket ehetünk, ahol valóban kikapcsolódhatunk, és elég wellness, jacuzzi, lounge, lobby bár és pláza természeti és kulturális kincs található. Kétvölgy tökéletes választás volt, akárcsak a szállásunk. A Tücsöktanya Vendégház egyszerű, tiszta, nyugodt, barátságos és családias.

Természetesen ellátást is kértünk, az ételeket a házigazdáink mindig egyeztették velünk, mert véletlenül sem akartak olyan ételt felszolgálni, amit nem szeretünk. Amiket aztán kaptunk a Vendvidék esszenciája, összegyúrva egy kis szlovén ízvilággal.

A reggeli kontinentális - ahogy a házigazdáink mondták. Rókagombás rántotta, házi készítésű barack- és erdei gyümölcs lekvár, házi méz, valódi rostos gyümölcslé, ropogós-meleg kifli (a sütőből!) és az alaptartozékok (vaj, sajt, felvágott, retek, paprika, paradicsom, uborka, joghurt) mellé tea, kávé. Hát én erre mindent mondanék, csak azt nem, hogy kontinentális, hiszen ez sokkal, de sokkal több volt. Jártam olyan puccos szállodában pár éve (1 éj 37 ropiba került akkor), ahol a reggelihez kaptam 1 db zsömlét és 1 db kiflit. Mikor elfogyott kértem volna még, de azt mondták ennyi van benne az árban...rok_reggeli.JPG

Szezonban természetesen helyi paradicsom, paprika, uborka miegymást kínálnak, de saját fűszerkertjük is van. Mivel a  Vendvidék hatalmas, erdős terület kézenfekvő volt, hogy erdei gombával, vaddal is találkozni fogunk az asztalnál. Így is lett. Kaptunk tejfölös vargányalevest és egy olyan vadpörköltet, amitől dobtam egy hátast, pedig azért van sejtésem milyen is egy jó pörkölt :) A vad mellé pedig mi mást kínáltak volna, mint gánicát, azaz dödöllét. Nem tudom hogyan csinálta Böbe, de legközelebb ki fogom szedni belőle a trükköket, mert ilyen finom gánicát még életemben nem ettem. Így nézett ki az adag (a házi savanyúság éppen hogy csak látszik, de az is mind elfogyott).

Téli időszak lévén a biciklizést és a túrázást kihagytuk, de a környéket azért bebarangoltuk. A reggeleket ilyen látvánnyal indítottuk:

Buszokat, autókat és minden más zajt felejtsen el, aki erre a helyre jön, sőt még a telefonját is, hiszen helyben nincs térerő. Aki telefonálni akar annak egy könnyed sétát kell tennie. De aki ezt a fajta pihenést választja annak nem a telefon buzizása a lényeg, hanem a kikapcsolódás, feltöltődés.

Egy finom, házias reggeli, majd irány a környék, hogy aztán estére hazaérve várjon Karcsi a megbeszélt időben, és alaposan átmasszírozzon minket minden egyes nap. Igen, ott helyben, sehová sem kell mennünk. A szakszerű masszázs után kis pihenő, és jöhet a vacsora, ami lehet rozmaringos sült csirke krumplipürével és lilakáposztával, vagy vasi pecsenye, erdei gombás ételek, a bevezetőben is említett narancsos-mustáros kacsaleves erdei gombákkal és kacsatöpörtyűs maceszgombóccal, vagy egy fejedelmi desszert, a gibanica. A gibanica egy szerb-szlovén étel, rétegezve van benne dió, mák, alma és túró. Olyan laktató, hogy önmagában kitenne egy étkezést.

A vacsora hangulatát fokozta maga a hely, a valódi gyertyákkal díszített karácsonyfa (gyerekkoromban láttam utoljára ilyet), az adventi koszorú, mikor belép az ember,

és a csodák birodalma, azaz a konyha. Itt egyébként lehetőség van a háziasszonnyal kemencében kenyeret sütni.haz01.JPG

A háziak törekednek a környezettudatos életmódra, saját biológiai szennyvíztisztítóval és napelemekkel rendelkeznek. Őstermelők is, rengeteg szörp, lekvár, chutney és fűszer található és vásárolható náluk.

A környék számos látnivalója mellett tökmagolajütő és házi tejtermék-készítők is szép számmal akadnak (a magam fajta gasztrománok nagy örömére), ahol végre nyers tehéntejből készítik a sajtokat és maguk köpülik a vajat. Persze biztosan akad pár nemnormális látogatójuk is, különben nem írták volna ki az alábbiakat...

Szép volt ez a pár nap, és még csak ízelítőt láttunk ebből a csodálatos vidékből, így biztosan vissza fogunk térni. Az ősz mellett döntöttünk, hiszen az a kedvenc évszakunk, az erdők ősszel a legszebbek, de gombászni is nagyszerűen lehet, a biciklizésről, túrázásról nem is beszélve.

Akinek nem az a lényeg, hogy mekkora LCD tv van a szobájában és mi van a minibárban, hanem az, hogy kényelmes legyen az ágy, tiszta a szoba, barátságosak a háziak és isteni ételeket készítenek, annak meg kell látogatnia őket.

Tücsöktanya Vendégház

Vendvidék, Tücsöktanya, Böbe, Karcsi, Attila: visszatérünk!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.