Mozzarellával töltött fasírt paradicsomos spagettivel
2014. szeptember 07. írta: motoroskonyhaja

Mozzarellával töltött fasírt paradicsomos spagettivel

Darált húsok egybe sütve: imádom! Legyen az egy mezei Stefánia vagy egy igazi hamburger, mind-mind nagyszerű ételek. Egy titkuk van: nem szabad a bolti termékeket megvenni, hanem -könyörgöm- szánjunk már rá maximum 20 percet és készítsünk csodát az alapanyagokból! Olcsóbb, finomabb és a siker bombabiztos!

f01.JPG

Egyben sült mozzarellás fasírt paradicsomos spagettivel

Hozzávalók:
50 dkg darált hús (fele marha fele sertés, NEM, nem a bolti összedolgozott tré cucc, vegyük a fáradtságot és magunk darájuk le az általunk kiválasztott húsokat)
7 dl passata, azaz finom paradicsompüré (cukormentes legyen, ha boltit választunk -a legjobb, ha magunk készítjük)
3 szál gyönyörű sárgarépa (kb. 60 dkg)
50 dkg spagetti tészta (ha bolti, akkor legyen bio)
10 dkg normálisan olvadó sajt (pl. cheddar, vagy érlelt házi juhsajtok)
2 evőkanál oregánó
1 tanyasi tojás
1 fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
10 dkg zsemlemorzsa (ugye mindenki maga darálja le a száraz kenyeret és nem boltban veszi a kész akármit...)
5 dkg friss mozzarella
1 evőkanál kakukkfű
4 db szép chili ízlésnek megfelelő erősséggel

Bors

Elkészítése:
Nem nagy etvasz, nem kell pánikolni! Először is nyissunk egy palack finom Kadarkát. Szekszárdit. Más Kadarka nincs, nem is volt és nem is lesz! Lágy, egyéni, mégis simulékony, ugye? Most jöhet a többi szösszenet a legnehezebb munkafázis (a bor kóstolása) után. Fogjuk a répákat és hosszában vágjuk ketté. Tegyük egy hőálló tálba, sózzuk, borsozzuk őket, majd szórjuk rá a kakukkfüvet. Locsoljuk meg kevés olivaolajjal, és mehetnek is a 200 C-re előmelegített sütőbe (kb. 10 percre)

f03.JPG
addig el tudjuk készíteni a fasírtot. A húsokat csíkozzuk, majd daráljuk le a mozzarellával együtt.

f02.JPG
Őket is sózzuk, borsozzuk, tegyük hozzá a tojást, az oregánó felét és a zsemlemorzsát,

f04.JPG
majd gyúrjuk össze, hogy valóban fasírt-állagú legyen. Ha ez megvan vegyük ki a répát a sütőből, majd tegyük középre (a szaftos lére) a darált husit, amit körbe fog venni a fűszeres répa.

f05.JPG
Dugjuk vissza őkelmét úgy 25 percre a 200 C-s sütőbe, addig elkészül a köret is. Tegyünk fel egy fazékba vizet, és ha forr dobjuk bele a spagettit; hadd főjön! Ha friss chilink van aprítsuk fel, én szárított chilipelyhet használtam, így ezzel nem kellett bajlódnom. Melegítsünk kevés olajat egy serpenyőben, majd tegyük bele a chilit. Egy pillanat alatt be fogja tölteni a konyhát az illata. Most mehet hozzá az aprított vöröshagyma és fokhagyma is. Pirítsuk őket együtt pár percig, majd zúdítsuk rá a passatát és szórjuk rá az oregánó másik felét. Rotyogtassuk további 5 percig, míg az ízek összeérnek.

f06.JPG
Amint letelt a sütési idő a húsnál, vegyük ki a sütőből (én a kifolyt szafttal ilyenkor meglocsolom a husit). Öntsük a fűszeres passátát a húsos répára, majd a húst szórjuk meg a sajttal. Én Grana Padanot használtam, de mehet más aromásabb sajt is!

f07.JPG

Tegyük vissza a sütőbe, és süssük addig, míg a sajt aranybarna nem lesz.

f08.JPG

Most csak annyi teendőnk van, hogy kortyoljunk egyet a szekszárdi Kadarkából. Persze nem csak ennyi: amikor a tészta megfőtt szűrjük le, majd tegyük egy nagyobb tálba. Kicsit öntsünk rá a főzővízből és locsoljuk meg kevés olivaolajjal. Vegyük ki a paradicsomszószos húst a sütőből, majd a tésztát keverjük össze a paradicsomszósszal (a répát és a húst nem kell hozzá keverni :)

f09.JPG
Jöhet a tálalás! Porciózzuk ki a fűszeres-paradicsomos tésztát, amire az időközben kihűlt és felszeletelt fasírtokat tesszük - némi répa kíséretében.

Mennyei ízkavalkád, a chili ellenére sem csípős, ellenben pikáns és egyedi. Most mondjátok meg: nem volt egyszerű?

f10.JPG
Jó étvágyat!

Igen, kedves Fickó, az ott friss koriander... :)

A bejegyzés trackback címe:

https://motoroskonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr516677713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A fickó 2014.09.09. 01:53:56

Igen, látom a friss koriandert. Szép a tálalás is, de minek a répa? Miért koriander, ha az ételben oregáno van. :) Az íze ismerős én is szoktam csinálni hasonlót: paradicsomos húsgombócok spagettivel. Apropó, paradicsom én már javában rakom el. Most járok kb. 50 üvegnél. Egyenlőre egészben eltett színes, lucullus rustico, orange rustico, bio lé, sárga lecsóalap van meg. San Marzano-ból kéne még csinálnom kecsapot és passata-t, piros lecsóalapot és ajvárt. Igen f*sza paradicsomokat tudok idén beszerezni bio termelőtől és egy másiktól, ugyan ez nem bio minősítésű, de kb. 20-25 félét termel.

Egy tanács, legközelebb kapd ki a fasírtot a tepsiből és amúgy olasz módra dobd rá a szószra a frissen leszűrt forró tésztát, így jobban felissza a mártást, nem kell még egy edény, pláne nem olívaolaj a tésztára, ami csak gátolja, hogy a mártása tésztára tapadjon, beivódjon az íze.
Már posztolnom is kéne, de amikor volt egy kis időm befőztem, kompótot, lekvárokat, aszaltam stb. Idén saját sárgabarackból, tavaly két üveggel lett, idén 30-al, hehe. Majdnem megzakkant a kis fám. :D

motoroskonyhaja 2014.09.09. 16:11:25

@A fickó: A koriander aprítva lett a fasírtszeletek tetejére szórva, szerintem nagyszerűen kiegészítette az ételt. A sült sárgarépát (és általában a gyökér- vagy gumós zöldségeket pedig imádom sütve). Nnnna, ezért lett mellé téve :D

Paradicsomot én is tettem már el, plusz paprikasalátát, savanyított szilvát, de szilvalekvárt is főztem (bazi sok idő, de megéri. Persze lehet ilyen-olyan dzsemfixeket használni és gyorsan elkészíteni, de annak az íze a normális nyomába sem ér. Mondjuk én nem üstben rotyogtattam, de ez legyen a legnagyobb bajom :) Lecsót is raktam el, pedig még igazán nem volt itt a szezonja, de az idei időjárás (rengeteg eső) más utakra kényszerített. Szerencsére kaptam jóféle paprikát és paradicsomot is -sajnos nem bio, de házi és minőségi- így én is haladok a "tegyük el a nyá
Az olasz mód jó ötlet, legközelebb kipróbálom!
Sárgabarack! Az én nagy szívfájdalmam. Az erkélyen nem lehet, normálisat pedig nem tudtam szerezni...

objekt678 2014.09.09. 19:47:38

Szia Motoros !
A szilvalekvárról szívesen olvasnék: én nem tudtam házilag rendesen megoldani.
Minőségi engedményt kellett tennem, azt pedig nem szívelem.
Rengeteg a borsmentám is, most másodvirágzik( ilyenkor a legjobb ízű ) de profán akadállyal találtam szembe magam: nincs csavaros üvegem. Elfogyott.
Nincs valami ötleted ?
(Ötliteres üvegeim vannak még, az nem jó, mert itthon nem tűrök semmilyen tartósítót, literes pedig már nincs, csak aranyáron.)
A fickónak igaza van ebben: "pláne nem olívaolaj a tésztára, ami csak gátolja, hogy a mártása tésztára tapadjon, beivódjon az íze"
Mint bevallottan frankomán azt azért tudom, hogy a francia konyha alapjai szintúgy az olaszoktól eredeztethetőek, mint a "francia" divat, amit még ma is kis olasz műhelyekben vetnek papírra. Nagyon szeretem a japánokat is, imádom a prcizításukat, de egy japán motor külcsínje csak a nagyon távoli jövőben fogja elérni azt a művészi szintet, amit egy depressziós, bekötött szemű, lekötött jobbkezű Moto Guzzis tervező egy hét gyomorrontásos állapotában tud.
Kajában ugyanez a helyzet.
Olyan szinten ösztönösen, genetikusan ínyencek, mint Te.

objekt678 2014.09.11. 20:05:56

Szerintem pedig ne hallgass senkire: menj a saját fejed után.

motoroskonyhaja 2014.09.12. 19:25:32

@objekt678: miért ne hallgatnék olyan szakemberekre, akiktől én fényévekre vagyok? Hidd el, rengeteget tanulok a hozzászólásaidból és a tanácsaidból! És örülök, hogy méltatsz arra, hogy terelj, hogy tanácsot adj, hogy ötleteket-történetek ossz meg velem; köszönöm!

objekt678 2014.09.12. 20:26:32

"miért ne hallgatnék olyan szakemberekre, akiktől én fényévekre vagyok? Hidd el, rengeteget tanulok a hozzászólásaidból és a tanácsaidból! És örülök, hogy méltatsz arra, hogy terelj, hogy tanácsot adj, hogy ötleteket-történetek ossz meg velem; köszönöm!"

Az írásod első feléhez: Leszögezem, hogy Te genetikailag jobb szakács vagy mint én. Buta városii ficsúrként azt sem tudtam, hogy miként kell a tököt megtisztítani...
Azóta ezt-azt tanultam.
Leírtam már néhányszor, ismételni önmagam nem szeretném: én rendelkezem mesterszakácsi papírral, élelmiszermérnöki diplomával, valamelyes nemzetközi gyakorlattal is, de maradjunk annyiban: én azért szeretlek olvasni, mert szinte kollégának tartalak, annyira értesz hozzá.
Én nem MÉLTATLAK Téged semmire.
Te vagy az, aki komoly munkabefektetéssel méltatod a Téged olvasókat (engem is ) az ingyen ötleteiddel továbbgondolásra.

objekt678 2014.09.12. 20:52:55

Itt csak gasztoszimpátiáról van szó: ezer százalék, hogy Te a fiam körüli korban vagy ( Ő nem nagyon kedveli a főztömet, a felesége annál inkább.)
Ha Neked tanácsolok valamit azt nem trolllként teszem, hanem, mint ételhez értő embernek mondok valamit.

objekt678 2014.09.12. 21:01:36

Kedves Motoros !+
Könnyebbé tennéd a beszélgetésünket azzal. ha leírnád: Te miként tetted panelban kivitelezhetővé a szilvalekvárfőzést!
Püffeg mindenfelé.

motoroskonyhaja 2014.09.13. 19:33:01

@objekt678: Pedig semmi extra nincs benne, csak egy kis idő kell hozzá :)

Persze nem annyi, ahogy hajdanán főzték üstökben-parázson- több napon keresztül....

Az eljárásom: NORMÁLIS, jó érett szilvát kell szerezni (szerintem ez a legnehezebb). Egy igazi, omlós, érett besztercei párját ritkítja már önmagában kóstolva is, nemhogy lekvárnak főzve. Kell egy zsírtalanított lábos (lábas, ki hogy mondja), amibe beledobáljuk a kimagozott -ergo félbevágott HÉJAS!!!- szilvákat. Én teszek hozzá fahéjat (csak leheletnyit, mert a szilvát szeretném érezni, de a fahéj nagyon jól kiegészíti) de SEMMI mást -cukrot sem! Felteszem a tűzhelyre hétvégén délelőtt és felforralom (addig persze keverem rendszeresen). Mikor rotyogni kezd (hogy is írtad? Megvan: püffeg) 2-es fokozatra (100-120 C) állítom a tűzhelyet (villany, a gázhoz én nem értek), és amíg a tűzhely hűl kevergetem. Nem kell állandóan kavarni, elég pár percenként. És hogy a kezünk addig se legyen tétlen egy finom vörös fröccsöt is szorongathat közben :) Szóval mikor lehűl a tűzhely, már nem kell ilyen sűrűn kavarni, elég 15-20 percenként ránézni. Nincs szükség fedőre vagy bármi másra, csak egy palack finom vörösborra....izé arra, hogy azért ott sertepertéljünk körülötte. Mivel nincs direktben cukor hozzá adagolva kevesebb az esély, hogy leég. Ezért kell a jó érett szilva hozzá (mert az már önmagában is jó cukros). Ha mégis úgy látszik, hogy kezd odakapni, akkor vagy lehúzom a tűzről és úgy keverem át, vagy pedig nagyon kevés vizet (vagy testes száraz vörösbort) adok hozzá, de ez nem sűrűn szokott előfordulni. 30 perc múlva hasonló hőfokú sütőbe dugom, és 4-5 óra ilyen "rotyogtatást" követően a lekvárunk elkészült, sűrű, édes, szilvás lesz. Ilyenkor szoktam én friss citromot csavarni rá (mag nélkül, of course), hogy frissebb, pikánsabb legyen a végeredmény.
Ennyi a "titok", semmi több. Sűrű, ragadós, békebeli szilvalekvár lesz így, persze benne lesz a héja is (amit én speciel imádok). Ha valaki héj nélkül szereti azt nem tudom hogy kell, mert nekem ÍGY igazi a szilvalekvár. Pláne ha marad egy-egy üveg a következő évre is: mint a szurok, olyan színű és állagú, de az íze.....

objekt678 2014.09.14. 18:41:11

Szia motoros !
Tegnap este már la akartam írni, de közbejött valamii (a szomszédba költözött egy család, annak rendje, szerint házavatóztak, ami zajjal jár, este tízkor szólni ereszkedtem volna( meglehetősen dühösen) ebből pálinkázás kerekedett, de az erdélyiek nagyon kiütős alkoholt fogyasztanak, még most is másnapos vagyok, ez utoljára a 18 éves szülinapomon történt meg. az pediglen igen régen volt....Amúgy nagyon kellemes család, csak a fejem fáj. Az 55 fokos pálinka nem nekem való.
Szóval ami akartam írni:
Informatikus vagy, tanácsolom: hogy valahogy bányászd elő a Kossuth rádió szombat reggeli adását. Kb tízharminc környékétől ( akkor kapcsoltam be a rádiót) volt egy beszélgetés a gombászokról Amúgy is kedvelem a háttérrádiózást menet közben is, de ez annyira érdekes volt, hogy félreálltam. Szinte Rólad szól, és nagyon érdekes történelmi adatokat mond a magyar szarvasgomba keresésről.
Ha megtalálod, légyszíves írd ki a blogodra a linket.

objekt678 2014.09.14. 19:17:14

Az "informatikus vagy" mellől lemaradt az, hogy a szememben Te egy gasztroember vagy.
Veled, mint kollégával beszélek.
Neked valahogy a véredben van az étel.
Néha nem tetszik a főztöd, de ez egy dolog. Neked jobb a "tetszési indexed " nálam, mit az én találati arányom..de erről már írtam.

motoroskonyhaja 2014.09.16. 18:59:06

@objekt678: Nana, nem értünk egyet! Ezt írtad: "egy japán motor külcsínje csak a nagyon távoli jövőben fogja elérni azt a művészi szintet, amit egy depressziós, bekötött szemű, lekötött jobbkezű Moto Guzzis tervező egy hét gyomorrontásos állapotában tud."

Ezzel erősen vitatkoznék Veled! Mint VALÓDI motoros, nekem japán gépem van. És ez nem csak egy "sima" japán gép, hanem egy igazi, békebeli Honda VFR, egy Elfogó vadász, gyönyörű idomokkal tervezve az örökkévalóságnak!
Az igazi motorbuzik szerint is az egyik leggyönyörűbb motor, amit valaha is alkottak/terveztek a világon! (RC 36/2 keress rá. Nekem Blackberry színben van -itthon mindössze kettő példány van belőle...).

A motorom ebben az évben 20 éves, de japánban a mai napig ő "A" rendőrmotor. Amerikai neve Interceptor, azaz Elfogó vadász. Félelmetes és borzongató érzés egyben, amikor ráülök és beindítom, ahogy érzem azt a hihetetlen ERŐT magam alatt, ahogy hallom a V4 (az egymáshoz képest 90 fokba állított 4 henger) hangját. A mai napig nincs párja! A hangja? Mintha egy Ferrari hörögne.... Hát még akkor, mikor a "lágy" duruzsolás után 6500-as fordulat fölött üvölteni kezd és rakétává változik. Semmi nem állíthatja meg....
20 éves a gép, de 3 másodperc alatt van százon. Legyorsul egy legújabb Porshe Carrerát is (a többi mai motor mellett) és gyönyörű! Ilyet egyik olasz sem tud, nem tudott és nem is fog tudni. Ez a MOTOR, és nem más.... :)
süti beállítások módosítása