London gasztro másképp: Billingsgate market
2014. április 25. írta: motoroskonyhaja

Ahogy ígértem is az előző postban (elolvashatod ITT) ma a Billingsgate Marketre látogatunk el. A Billingsgate London legnagyobb halpiaca. Tudom, ez a piac nem olyan mint a többi, hiszen itt kizárólag halat és tengeri herkentyűket árulnak, de azok a legfrissebbek amit csak kapni lehet; a piacra érkezés előtt pár órával fogták őket. A Billingsgate-re nem tudunk bármikor menni, mert hajnali 5-kor nyit és reggel 8-kor már zár is, ezért korán kell kelnie azoknak a perverz alakoknak, akik meg szeretnék csodálni ezt a fantasztikus helyet. Gyertek velem és látogassuk meg együtt a piacot!

London gasztro 3. Billingsgate Market

London, hajnali 3 óra. Korai kelés, de annál nagyobb élmények! A London bridge teljes pompájában tárul elém, és még turista sincs a hídon, így nyugodtan tudom fényképezni a Tower bridge fényeit. (mondjuk több hajnalban munkába menő ember furcsán néz rám: ki az a fasz, aki ilyenkor fényképezi Londont? Hát én!)

Mire a tube elvisz a Black basinhez már pitymallik. A kelő nappal még szebbnek tűnik a víztározó.

Az üzleti negyed szomszédságában azonban vár engem a PIAC, és a legfrissebb tengeri dolgok.

Ahogy belép az ember az épület-együttesbe egyből egy nyüzsgő hangárba ér, ahol nagykeresek és egyéni vásárlók is válogatnak, vásárolnak; zajlik az élet rendesen. Én csak csodálkoztam, hogy ilyen hajnali órán ennyien vannak a piacon, de nem véletlenül.

Persze ilyenkor -hajnalban- az egyszeri motoros nagyon éhes, hiszen nem evett ébredés után semmit sem. Jól jön a Billingsgate helyi kifőzdéje/sütödéje, ami -minő meglepő- tengeri herkentyűkre és halakra specializálódott. A legalacsonyabb árakkal és a legfinomabb (plusz legfrissebb) tengeri ételekkel találkozhatunk itt. Mindenkinek kötelező kipróbálnia, békebeli, finom falatokat vehetünk magunkhoz normál áron.

A korai reggeli után már bátran vághatunk neki a piacnak, mert olyan dolgokkal fogunk találkozni, amikre nem is gondoltunk előtte. Pucolt fésűkagyló adagolva,

vagy rengeteg féle kaviár és ikra.

Esetleg füstölt, szárított, vagy sózott halra vágynánk,

bármit megkaphatunk, amit csak szeretnénk. Személyes kedvenceken át (pl. friss makréla)

vagy vadlazac

esetleg finom rákok,

az egészen elborult állatokig minden van. Nézzétek csak ezeket a színeket:

De vannak fiókos szekrények is, mintha páncélszekrényt néznénk...

De nem ékszer van bennük, hanem

angolna....

Ha pedig a piac mögé megyünk (azaz az üzemi területre "tévedünk") egy újabb csoda fog elénk tárulni a csatornánál:

Ő BobbyJoe, a fóka. Ha a korlátot ütögetjük produkálni kezdi magát, némi potya kaja reményében. Imádnivaló és nagyon kedves állat. Ja! NEM tartják, ő csak ott van, és imádja a halpiac légkörét (a halakkal együtt....)

Szuper ez a piac, aki a halakat és tengeri herkentyűket szereti itt a helye. Persze hajnalban kell kelni, de mi ez az áldozat ahhoz képest, amilyen élményekkel gazdagodhatunk!?

A nap már felkelt, a piac bezárt. A Black Basin is csillog, ahogy kell. A menedzserek kezdik megtölteni a környező utcákat a csatornákon keresztül.

Mit is csinálhatunk ilyenkor, a reggeli nap fényében? Például elmehetünk kicsit pihenni kedvenc parkomba a Regent's parkba, ahol nyugalom, békesség és csend vesz körül, pedig London szívében járunk. Teli hassal egy ilyen parkban biztos a kikapcsolódás és a pihenés; sziesztázzunk egy nagyot!

Legközelebb -az utolsó részben- a legjobb londoni piacra megyünk el, és bevesszük Camden minden területét.

Ahol bohémia kapui fognak megnyílni előttünk: annak a piacnak a kapui, ami  mind közül a legnagyobb Londonban. Mindenkinek kötelező meglátogatni. Garantálom, hogy nem fogtok csalódni benne! Tartsatok velem az utolsó részben is, menjünk el oda, ahol Amy Winehouse is élt és alkotott, és ChiliRevi is ihletet kapott rendesen...

Következő részt ITT olvashatod.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.