Tésztában sült töltött csirkemell
2014. március 20. írta: motoroskonyhaja

Tésztában sült töltött csirkemell

Csirkemell. Van aki szereti és van, aki kevésbé. Pedig egy jól ekészített csirkemell -persze ha az tényleg csirkéből van és nem nagyüzemi húsgyárból- igazán finom tud lenni. Pláne ha friss zöldfűszeres tölteléket készítünk hozzá, amihez nem kell se tojás se kenyér. És még ezt is túlszárnyalhatjuk, ha az egészet tésztába csomagoljuk és úgy sütjük meg. Tálaláskor pedig egy kevés fehérboros-mustármagos-tejszínes öntettel kínálhatjuk. Mit szóltok?

m01.JPG

Gombával és zöldfűszerrel töltött csirkemell tésztában sütve

Hozzávalók:
4 db fél csirkemell (szabadon tartott, kapirgálós, of course)
40 dkg leveles tészta (tudom, hogy a bolti 50 dkg-s, de lesz ötletem a maradék felhasználására)
20-25 dkg gomba
2 dl habtejszín
2 dl fehérbor (én most egri leánykával készítettem - az ausztrál chardonnay azóta is sértődötten néz rám az állványáról)
1 csokor medvehagyma (vagy spenót vagy petrezselyem stb.)
4 gerzed fokhagyma
1 tojás
2-2,5 evőkanál mustármag
Bors

Elkészítése:

Nem nagy ügy, nem bonyolultabb, mint egy hagyományos töltött csirkemell. Fogjuk a melleket (a csirkékét!!!) majd hosszában ejtsünk rajtuk 2-2 bemetszést oldalt, hogy szépen ki tudjuk teríteni őket. Sózzuk, borsozzuk, majd tegyük félre. 

Melegítsünk egy serpenyőt amibe minimális zsiradékot teszünk. Dobjuk bele a zúzott fokhagymákat és az aprított gombát. Ezt is sózzuk, borsozzuk, majd süssük zsírjára, ez 2-3 percnél nem több idő. Addig aprítsuk fel a megvehagymát és a 2/3-át szórjuk a gombához. Általában utálom ha a medvehagymát agyonsütik, de ez már nálam a maradék volt ezért használtam így.

m02.JPG

Kavarjunk egyet rajta, rottyantsuk egy picit (max. 1 perc) és húzzuk le a tűzről. Várjunk amíg kihűl a töltelék. Addig pl. bekapcsolhatjuk a sütőt 200 C-re, vagy kibonthatjuk a bort. Nem, nem azért hogy dekantáljuk, hanem hogy megkóstoljuk. Megfelel a mártáshoz? Igen? Akkor jó az irány :) 

Ahogy kihűlt a töltelék egyszerűen kanalazzuk rá a kinyitott csirkemellekre. Bazi rondán fog kinézni, de ez most ne érdekeljen minket.

m03.JPG

Ha a töltelékek kanalazásával és elosztásával végeztünk egyszerűen tekerjük fel a csirkemelleket. Nem kell szabályosnak lenniük, semmi para!

m04.JPG

A csirkemellek elő vannak készítve, így jöhet a tészta. Mivel csupán 40 dkg kell (darabonként 10-10) ezért ha boltit vettünk marad még 10 dkg. Nem gond, el fog fogyni az is mielőtt még a csirkére vethetnénk magunkat! Én olyan  tésztát kaptam a boltban ami már eleve 4 részre volt alakítva. Ezeket hosszában kettévágjuk, majd mindegyik széléből -szintén hosszában- levágunk egy vékony, kb. 1-2 cm széles csíkot amiket félreteszünk; a csirkéhez a szélesebb tészta kell.

m05.JPG

Semmi más dolgunk nincs, mint a töltött csirkemelleket betekerni a vastag tésztacsíkokkal.

m06.JPG

Tegyük a húsokat egy hőálló tálba aminek az alját vékonyan kikentük zsiradékkal, majd kenjük meg a tésztákat a felvert tojással. Kész? Akkor mehet is a sütőbe kb. 35-40 percre középre. Jöhet a mártás. Forrósítsunk egy serpenyőt majd szárazon szórjuk bele a mustármagokat. Vigyázat, pattogni fognak, ezért locsoljuk is meg a borral. Kb. 1 percig kell csak figyelnünk, addigra a bor jó része -sajnos az alkohollal együtt- elillan. 

m07.JPG

Most mehet hozzá a tejszín, azt is forraljuk be: hadd sűrűsödjön kicsit, Ebben az állapotban tegyük hozzá a medvehagyma maradékát, kavarjunk egyet rajta és vegyük le a tűzről. Kész. 

m08.JPG

Amíg várunk arra, hogy megsüljön a csirkemell készíthetünk étvágygerjesztő falatkákat a maradék vékony tésztacsíkokból. Én simán megkentem chilis ketchuppal (Chumak), pár kis darab füstölt kenyérszalonnát raktam rá és megszórtam fekete szezámmaggal. Feltekercseltem és pár perc alatt ropogós-pirosra sütöttem a sütő felső részén a csirke fölött. Mikor kisült megszórtam sajttal és amikor ehető hőmérsékletű lett szépen elmajszoltam a felét (a másik felét a feleségem kapta). 

ppp.JPG

Kb. a falatkák elfogyasztása után lesz kész a csirke is, vegyük ki a sütőből és várjunk vele 10 percet. 10 perc? És még van a fehérborból? Nosza öblítsük le az étvágygerjesztő falatkákat!

m09.JPG

Tálalásnál a csirkemelleket vágjuk fel a feltekert tészta találkozásai mentén (hát ez elég balfasz megfogalmazás volt), tegyük tálra őket és locsoljuk körbe a mártással. Ha a mártás sűrűbb lenne mint szeretnénk öntsünk bele még kevés fehérbort és keverjük át. Savanyított gombával is kínálhatjuk, nagyon jól kiegészíti. Finom ropogós kéreg, alatta a szaftos hús és a friss töltelék. Mi kell még a boldogsághoz? :) De hová lett a bor? :)

m10.JPG

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://motoroskonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr505870761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

motoroskonyhaja 2014.03.20. 14:40:36

Hát a menőségtől ez nagyon messze van, kedves Index :) Frissebb és változatosabb a hagyományosnál, ez viszont igaz :)

micsoda? 2014.03.20. 15:23:03

Valóban nagyon finom, azért egy kis macera van vele:) Viszont a csirkemellet előzőleg szintén megpirítottam. Szerintem a tészta előbb megsül, mint a hús ezért.

A fickó 2014.03.20. 15:51:15

@motoroskonyhaja: Lehetne akár menő is pl. Bresse-i csibéből, hehe. :) Vagy házi vajas levelessel. :)
A cs. mell nem áztatja el nagyon alul a tésztát? Én is kérgezném előtte a húst, majd zacsiban jeges vízbe dobnám és innen indítanék, már csak a pirult íz miatt is.

motoroskonyhaja 2014.03.20. 16:35:21

@micsoda?: Ha megpirítottad hát megpirítottad előtte, Te dolgod, azzal valóban több macera van:) Nem sül meg a tészta előbb sőt, pont azon izgultam, hogy a tészta belseje is jó legyen; a sütő hőmérséklete a kulcs.... :)
Ha pirítva készíteném a töltött csirkemellet én így szoktam:
motoroskonyhaja.blog.hu/2013/07/07/csirkepatronok_grillezve

motoroskonyhaja 2014.03.20. 16:39:53

@A fickó: Látom jó kedvedben vagy, bresse-i csirke, persze, én meg meló nélkül :D
A házi vajas leveles valóban jó lenne, de csak holnap hozzák meg a vágyott szabadtartású mangalicámat vágva, így már nagyon ki voltam fogyva egy csomó dologból, de majd holnaptól!.... Olyan házi kolbászt fogok gyártani, hogy csak na :D.
Minimálisan áztatja el a csirke a tésztát, pont az volt a célom vele, hogy jó szaftos maradjon a hús és ne süssem duplán.

A fickó 2014.03.20. 18:13:32

@motoroskonyhaja: Akkor van időd a levelesre, összegyúrni 10 perc, utána félóránkét 5x5 perc, azaz 35 perc munka. Közben lehet borozni és ahogy mondani szoktad kedvenc sorozatunkat nézni, viszont időnkét sajnos meg kell állítani. :D

motoroskonyhaja 2014.03.20. 18:20:28

@A fickó: Igen, az lesz! Imádom, és ráadásul rá is érek :) De egy sorozatot megszakítani: vétek, hiszen ki tudja mi fog történni Izaurával :D :D :D :D

motoroskonyhaja 2014.03.21. 09:46:58

@A fickó: Persze nem egész disznóra kell gondolni, mindig felet veszek csak, mert az is bőven sokáig elég párunknak. A sonka persze nem egészben jön vele, formáztattam és már sóban van egy szép része (remélem), majd pár hét múlva megy a füstre. Húsvétra az lesz majd a hagyományos reggeli :D A többi részét én dolgozom fel itthon és teszem el a fagyasztóba. Viszont mindig készítek friss kolbászt (nem füstöltet, hanem tényleg friss sütni valót - persze azt már nem hagyományosan) és rögtön ki is sütöm, hiszen a minőségellenőrzés elengedhetetlen :D Már alig várom, hogy itt legyen (most telefonált a srác, hogy 10:30-ra itt lesz :D). Somlószőlősről jön, kis házi gazdaságból, onnan szoktam a csirkét-tyúkot és tojást is venni. Valódi szabadtartású állatok és nagyon finomak.
süti beállítások módosítása