Balkán fanatic: Neszebár 2.
2013. október 12. írta: motoroskonyhaja

Bejegyzés alcíme...

Életmód, éttermek és társaik:

A neszebári életmód hasonló a mediterrán tájakon megszokotthoz, annyi különbséggel, hogy itt azért rengeteg turista is van (naná...). Érdekes, de a legtöbben Ukrajnából és Oroszországból mennek oda , méghozzá autóval (a repülő -mint megtudtuk- bazi drága onnan) . Nem baj, az orosz nyelv a barátunk, így terasz-szomszédainkkal is tudtunk egy jóízűt beszélgetni. Ők Kijevből jöttek, és -furcsa módon- oroszul beszéltek. Gyengébbek kedvéért: Kijev Ukrajna fővárosa és a hivatalos nyelv ott az ukrán...

Neszebár -mint Bulgáriában minden- folyamatosan épül. Szinte a semmiből nőnek ki hotelek, házak, panziók, mintha most szálltak volna be a "ki épít többet hamarabb" versenybe.

Az épületek modernek és nagyrészt ízlésesek. Ahogy a Neszebárt Ravdával összekötő úton sétáltunk rengeteg olyan házat láttunk, ami tényleg nagyszerű, sőt olyanok is akadtak, amik teljesen elvarázsoltak minket. Ennél már csak egyetlen dolog lehetne nagyszerűbb: ha végre ehetnénk valamit, amivel jól is lakunk a hajnali reggeli után.

Be is tértünk egy étterembe csak úgy találomra. Rögtön a tengerparton több étterem is kínálja portékáját, hasonló (röhejes) árakon, és hasonló választékkal. Ezek úgymond turista-csalogatók, fényképes étlappal, szabott mennyiségekkel (ami ugye ott kötelező), de -mivel egyeseknek nagyon kellett már egy mosdó- kénytelenek voltunk betérni az egyikbe. Amíg a társaság egyik fele a wc örömeit fedezte fel, mi rendeltünk italt mondván: közben megnézzük az étlapot és ha van valami elfogadható számunkra akkor rendelünk, ha nagyon gagyi akkor keresünk majd másikat.

Hangulatos terasz, normál étlap és közvetlenül a tengerparton van. Persze, hogy rendelünk valamit! Én -mivel ki voltam éhezve rá- cacát kértem, mert imádom ezt a finom apró halat, amit szőröstől-bőröstől (helyesen a fejével együtt) lehet elfogyasztani. Sajnos erről nem készült kép, pedig megért volna egy misét. Cserébe az itthon elkészített képet tettem be a post elejére, remélem bocsánatos bűnt követtem el :) Készült viszont kép a grillezett tengeri pisztrángról, ami nagyon finom volt:

Feltűnhet, hogy nincs hozzá köret. Igen, nincs. Bulgáriában nem szokás elnyomni az ételeket sült krumplival vagy bármi más szarral. Edd a kiválasztott ételt és kész! Minek hozzá töltelék? Persze lehet hozzá választani, de felesleges! Így kerek, így finom.

A bőséges ebéd után a szálláson átöltöztünk, aztán irány a part! Isteni volt a víz, a Fekete tenger harmad annyira sós mint a normál, így nem készíti ki annyira a bőrünket, cserébe a fürdés után lerogyhatunk a forró homokba picit napozni. Picit? Napozni? Úgy elaludtunk a parton, ahogy kell (persze ez a hajnali 2:30-as ébresztő után talán érthető... :) Délután 5 körül kezdtünk magunkhoz térni, még egy mártózás, majd vissza a szállásra. Az az 50 méter a partról igazán nem volt megerőltető... Ott zuhany, átöltözés, majd irány a vásárlás, hiszen reggelizni is szeretnénk majd!

Vásárlás, választék

Házigazdáinktól kérdeztük meg hol is érdemes nagy-bevásárlást csinálni (angol, orosz, ukrán nyelvtudás előnyben ;) Szállásadónk egy szót mondott csak: Zsanett. Megnéztük, 15 perc séta. Akkor hajrá, húzzunk a Zsanettbe vásárolni!
A boltot a Black streeten keresztül lehetett megközelíteni. El is neveztük magunkat Black Street Boys-nak, persze ChiliRevi -mint az egyetlen hölgy- tiltakozott is rendesen.
Akik AI (all inclusive) ellátásra fizetnek be nem is tudják miről maradnak le. Mindenről! Lehet ott x féle főétel, ehetik a bolognait, milánóit, rántott húsokat vagy bármi mást pont a helyi ételekről maradnak le, tehát pont az vész el nekik, ami tényleg egyedivé tehetné a pihenésüket. És micsoda nagyszerű dolog a napfényben fürödve a saját teraszon elfogyasztani a reggelit, majd jelezni a háziaknak, hogy hozhatják a kávét!

A Zsanett hasonló a mi Metro láncunkhoz, a különbség csupán annyi, hogy bárki bemehet. 40 féle olivaolaj, olyan áron, hogy csak néztünk: friss tengeri fekete kagyló 500 Ft-ért kilója, fürjtojásból készült majonéz potom  200 Ft (1,32 leva),

helyi vaj (NEM margarin) 135 Ft (0,84 leva), helyi mustár 128 Ft (0,80 leva),orosz mustár 140 Ft (0,87 leva), instant kvasz 252 Ft (1,57 leva) 3x3 liter,

olasz-jellegű felvágottak (milano, salchichon) stb. stb. stb. Ja! És a 2-2,5 literes sörök 2,49 leva (400 Ft)! Nem is sorolom tovább, mert egyrészt azoknak, akik AI-re fizetnek be fingjuk sincs lövésük sincs arról mi az a kvasz (tisztelet a kivételnek), a gorcsica pedig valami Pirx kapitányos kifejezés lehet nekik. A lényeg: eszméletlen választék (ha akartunk volna a nori laptól kezdve az orosz ételekig és süteményekig (pl. zefír) mindent megkaptunk volna - mondjuk zefírt és orosz mustárt is vettünk), röhej árak, eredeti, helyi termékek tömkelege várt minket. Be is vásároltunk rendesen, még műanyag tányér-kés-villa-kanál is beesett a kosarunkba a többi mellett... (ha valaki nem hiszi az árakat a blokk megvan, bármikor be tudom szkennelni....)
Most mondjátok meg, de komolyan melyik a jobb: milánóit enni egy AI keretében (és abból akármennyit, mert be van fizetve...), vagy a tengerparton elkészíteni egy finom friss kagylót citrommal, sóval, borssal rögtön ott a homokon grillezve a naplementében.....? Elárulom: mi nem az AI-t választottuk....

Általánosságban úgy vettük észre, hogy abban a boltban, ahol már lehet kártyával fizetni olcsóbbak az árak.

Annyit mondhatok csodaszép esténk volt, és még csak most kezdődött a pihenésünk! Másnap Neszebár óvárosába látogattunk el. Ha kíváncsiak vagytok mi is történt velünk, a következő részben erre is kitérek.....

Előző bejegyzés ITT                                                         A következő rész pedig ITT