Nyuszi HOPP! 2.
2013. február 24. írta: motoroskonyhaja

Nyuszi HOPP! 2.

Ahogy ígértem is, a mostani posztban ismét nyulat készítek, plusz a maradék felhasználására is adok ötletet.

nyul04.JPG

Töltött nyúlgerinc paprika salsával

Hozzávalók:
1 egész nyúlgerinc az oldalsó lebernyegével együtt
10 dkg sajt
5 dkg füstölt szalonna
1 fej vöröshagyma
10 dkg póréhagyma
1 doboz tejföl
10 dkg fekete olajbogyó
2 kevés zabpehely
2 evőkanál olaj

bors

A paprika salsához:
10 dkg póréhagyma
1 fej fej vöröshagyma
1 piros kaliforniai paprika
1 zöld kaliforniai paprika
1 sárga kaliforniai paprika
1 ágacska koriander
fél citrom leve
olivaolaj
Tabasco szósz

Elkészítése:
Először a salsát készítjük el, hogy össze tudjanak érni az ízek. Nem lesz nehéz dolgunk: vágjuk apróra a hagymákat és a paprikákat (kicsi kockákra vágva jól is fog kinézni).

nyul01.JPG

Egy nagyobb edényben keverjük össze az egészet, szórjuk rá az aprított koriandert, öntözzük meg a citromlével, majd locsoljuk át az olivaolajjal és a Tabascóval. Sózzuk meg ízlés szerint. Alaposan kavarjuk át, kóstoljuk, ha okés, akkor mehet is a hűtőbe pihenni.

Most jöhet a nyuszi. A gerincet terítsük ki, és rakjuk rá a csíkokra vágott szalonnát és a sajtot. Tekerjük körbe a csomagot cérnával, majd forró serpenyőben, 1 evőkanál olajon pirítsuk körbe. Közben izzíthatjuk a sütőt 200 fokra.

nyul02.JPG

Az átpirított húst tegyük egy hőálló tálba, amiben elkentünk 1 evőkanál olajat. Ne felejtsük el levenni a cérnát a nyúlról. Szórjuk köré az aprított póréhagymát. A serpenyőben maradt pecsenyelébe tegyük bele az aprított vöröshagymát, a darabolt olajbogyót, a tejfölt és a zabpehelyt. Keverjük össze, majd borítsuk nyakon vele a nyulat.

nyul03.JPG

A sütőben süssük 20 percig, és már ehetjük is. Én a paprika salsa mellé hercegnő burgonyát is adtam.

A nyúl jól sikerült, de maradt belőle, így azt vacsorára egy frissített kiadásban tálaltam, ami szintén egyszerű volt. Nem kellett hozzá más, mint egy kis tönkölytészta. A tészta egyszerű, 20 dkg tönkölybúzaliszt, kicsi víz (nem egészen 1 dl), és só. Meggyúrtam, kinyújtottam, és szép (?) négyzetekre vágtam.

mar01.JPG

Ebbe került a nyúlsült maradéka felaprítva, amihez hozzáadtam a tejfölös zabpelyhes sűrű masszát is. A tésztanégyzetekbe tettem kevés keveréket, majd batyu formára hajtogattam össze.

mar02.JPG

Ezt a batyut 10 percig forró vízben főztem, és a maradék salsával és hercegnő burgonyával tálaltam. Isteni volt :)

mar03.JPG

Legközelebb soltvadkerti kollégám kérésére -és tiszteletére- a saját pizza receptemet osztom meg. A tészta is saját, a szélén sajttal töltve, no és tenger gyümölcseivel, olaj- és kapribogyóval és többfajta sajttal sütve. Természetesen nem csak ezt az egy fajta rátétet fogom megmutatni ;)

pizza01.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://motoroskonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr495101497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása